ads

هشتمین سال کاری دور شانزدهم شورای ملی آغاز شد

هشتمین سال کاری دور شانزدهم شورای ملی امروز چهارشنبه/ 16 حوت از سوی محمداشرف غنی، رییس جمهور، افتتاح شد.

نویسنده: asir
16 حوت 1396
هشتمین سال کاری دور شانزدهم شورای ملی آغاز شد

هشتمین سال کاری دور شانزدهم شورای ملی امروز چهارشنبه/ 16 حوت از سوی محمداشرف غنی، رییس جمهور، افتتاح شد.
رییس جمهور در جلسه افتتاحیه هشتمین سال کاری شورای ملی روی موضوعات مختلف از جمله انتخابات پارلمانی، صلح و امنیت و خودکفایی کشور از نگاه اقتصادی صحبت کرد.
غنی با اشاره به این که مشروعیت نظام وابسته به انتخابات شفاف است، گفت که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در زمان معین آن برگزار خواهد شد.
وی افزود که حکومت مکلف است تا امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات را فراهم و امنیت آن را تأمین و از مداخله در کار کمیسیون مستقل انتخابات جلوگیری کند.
رییس جمهور از جانب دیگر از گروه طالبان خواست که برای برقراری صلح در کشور به پای میز مذاکره حاضر شده و دست از خشونت بکشد.
او همزمان بر ضرورت آماده‎باش برای دفاع از کشور تأکید کرد و افزود که هیچ‎گونه تعلل در این زمینه برایش قابل قبول نیست؛ زیرا به عقیده وی افغانستان در برابر یک جنگ تحمیل‎شده قرار دارد.
غنی همچنان خاطرنشان ساخت که کشوری می‎تواند روی پایش بایستد که از نگاه اقتصادی خودکفا باشد.
به گفته او، افغانستان برای خودکفایی باید درآمد سالانه‎اش را حداقل به هشت میلیارد دالر برساند؛ در حالی درآمد ملی این کشور در شرایط کنونی 2.2 میلیارد دالر است و مصارف سالانه آن تنها در بخش امنیتی به پنج میلیارد دالر می‎رسد.
غنی گفت که با توجه به این عدم توازن میان مصارف و عواید، نیاز است که از منابع و ظرفیت‎های پیدا و پنهان کشور به صورت مناسبت استفاده شود تا افغانستان از نگاه اقتصادی به خودکفایی و از نگاه امنیتی به صلح و ثبات برسد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA