ads

هر روز يک کودک در افغانستان کشته مي‌شود

کلید * ششم حوت 1388بر اساس اعلام سازمان ملل 131 کودک در بمباردمانها، 22 کودک در عمليات نيروهاي ويژه ناتو و 128 كودك در درگيريها با طالبان يا حملات انتحاري جان خود را از دست داده‌اند.معاون سر منشي سازمان ملل متحد ضمن ابراز این مطلب افزوده است، هر روز يک کودک در افغانستان بر اثر […]

نویسنده: The Killid Group
6 حوت 1388
هر روز يک کودک در افغانستان کشته مي‌شود

کلید * ششم حوت 1388

بر اساس اعلام سازمان ملل 131 کودک در بمباردمانها، 22 کودک در عمليات نيروهاي ويژه ناتو و 128 كودك در درگيريها با طالبان يا حملات انتحاري جان خود را از دست داده‌اند.

معاون سر منشي سازمان ملل متحد ضمن ابراز این مطلب افزوده است، هر روز يک کودک در افغانستان بر اثر بمباردمان ها، حملات انتحاري يا جنگ بين طالبان و نيروهاي غربي جان مي‌دهد.

رازقه کوماراسوامي نماينده ويژه سر منشي سازمان ملل در امور کودکان که به کابل سفر کرده می گوید: 346 کودک در سال 2009 در جنگ افغانستان کشته شدند.

خانم کوماراسوامي گفت، يکي از نگراني‌هاي عمده ملل متحد گزارشي است مبني بر اينکه از کودکان در اردوي افغانستان براي نبرد استفاده مي‌شود.

وي افزود طالبان نيز کودکان را استخدام مي‌کنند.

سازمان ملل قصد دارد با ناتو و اردوي افغانستان مذاکره و پروتکلي را تعيين کند که کودکان بازداشت شده آزاد و تحويل خانواده‌هايشان شوند.

مقام سازمان ملل همچنين مسئله خشونتهاي جنسي عليه کودکان را مطرح کرده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید

به اشتراک بگزارید

طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA