ads

نگرانی از سقوط احتمالی ولایت فراه به دست طالبان

با نزدیک شدن به فصل سرما گروه های مخالف مسلح در حوزه غرب حملات شان را در برخی از این ولایت‌ها شدت بخشیده تا جایی‌که شورای ولایتی فراه نگران سقوط این ولایت به دست طالبان است.

نویسنده: zekria
12 میزان 1396
نگرانی از سقوط احتمالی ولایت فراه به دست طالبان

با نزدیک شدن فصل سرما، گروه های مخالف مسلح در حوزه غرب حملات شان را در برخی از این ولایت‌ها شدت بخشیده تا جایی‌که شورای ولایتی فراه نگران سقوط این ولایت به دست طالبان است.
رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید که اگر حکومت به امنیت این ولایت توجه نکند، فراه مانند سال گذشته در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت.
جمیله امینی، رئیس شورای ولایتی فراه در صحبت با رادیو کلید گفت که در حال حاضر، برخی از ولسوالی‌های این ولایت زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارند.
به گفته او، ولسوالی های شیبکوه، پشت کوه، بالا بلوک و خاک سفید از جمله مناطق اند که طالبان در بخش های از این ولسوالی ها حاکمیت دارند.
خانم امینی ادعا می کند کشورهای همسایه خصوصا ایران گروه‌های مخالف و طالبان را برای برهم زدن امنیت این ولایت حمایت می کند.
اما حکومت محلی در فراه وضعیت امنیتی در فراه را عادی توصیف می‌کند.
ناصر مهری، سخنگوی والی فراه می گوید، توجه مرکز در سال روان به فراه بیشتر شده و گروه های مخالف مسلح دولت نمی توانند تهدید جدی به امنیت این ولایت باشند.
نگرانی از سقوط ولایت فراه در حوزه غرب و بی توجهی حکومت در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش ولسوالی تیوره ولایت غور به دلیل آنچه کم توجهی حکومت عنوان شد، به دست طالبان سقوط کرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA