ads

نگرانی‌ها از سرقت وسایط نقلیه در هرات

شماری از شهروندان هرات بنا به آنچه افزایش سرقت ها در این ولایت می‌خوانند، اظهار نگرانی كرده، می‌گویند: با گذشت هر روز میزان آن بیشتر می‌شود.

نویسنده: The Killid Group
30 جوزا 1395
نگرانی‌ها از سرقت وسایط نقلیه در هرات

شماری از شهروندان هرات بنا به آنچه افزایش سرقت ها در این ولایت می‌خوانند، اظهار نگرانی كرده، می‌گویند: با گذشت هر روز میزان آن بیشتر می‌شود. شماری از شهروندان هرات بنا به آنچه افزایش سرقت ها در این ولایت می‌خوانند، اظهار نگرانی كرده، می‌گویند: با گذشت هر روز میزان آن بیشتر می‌شود.
آنان تاکید دارند با آن‌که واقعات سرقت به ویژه سرقت وسایط نقلیه در این ولایت افزایش یافته است اما مسوولان امور در این زمینه بی‌تفاوت بوده و برای جلو گیری از سرقت ها هیچ تدابیری روی دست ندارند.
به گفته‌ای این شهروندان، هم اکنون گروه های بزرگ سارق در این ولایت فعالیت دارند و نیرو های امنیتی نیز در این زمینه کم توجه هستند.
در همین حال، مسوولان امنیتی در هرات، از بازداشت نزدیک به 80 درصد سارقین در این ولایت خبر داده، تاکید دارند که عامل اصلی این سرقت ها فقر و بی‌کاری می‌باشد.
عبدالروف احمدی، سخنگوی قومندانی امنیه ولایت هرات، هر چند از آمار سرقت های صورت گرفته در این ولایت چیزی نمی‎گوید؛ اما اضافه می‌کند که نیروهای امنیتی آماده تامین امنیت هستند.
وی می افزاید: “در تازه ترین مورد، شب گذشته سه تن به جرم سرقت موتر بازداشت شدند.”
احمدی تاکید دارد که عمده ترین نوع سرقت ها، سرقت وسایط نقلیه می‌باشد که شماری از سارقین به دلیل کم توجهی شهروندان در راستای پارک نمودن وسایط نقلیه شان، دست به سرقت می زنند.
جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، می‌گوید: “مسوولان امنیتی برنامه هایی را برای جلو گیری از سرقت ها روی دست دارند و قرار است این تدابیر به روز های آینده تشدید یابد.”
با این وجود، برخی از نماینده‌های شورای ولایتی هرات، نیز از افزایش سرقت ها به ویژه سرقت وسایط در سطح شهر ابراز نگرانی كرده، مسوولان امنیتی را در این عرصه به بی توجهی متهم می‌کنند.
سید حبیب هاشمی، مسوول کمیته سمع شکایات شورای ولایتی هرات، می‌گوید: “هم اکنون چندین گروه سارق در این ولایت فعالیت داشته و این افراد کسانی اند که بار ها از سوی نیرو های امنیتی دستگیر شده اند.”
وی تاکید دارد که همه روزه بین دو تا سه عریضه‌ای شکایت مبنی بر سرقت وسایط نقلیه به کمیته سمع شکایات شورای ولایتی هرات راجع می گردد.
گفتنیست که سرقت وسایط نقلیه در ولایت هرات تازه‌گی ندارد بلکه در گذشته نیز بارها شهروندان هرات از افزایش واقعات سرقت وسایط نقلیه در شهر انتقاد نموده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA