ads

نقاشی با گذشتۀ اعتیاد به دادخواهی زهرا آمد

علی رضا شهرستانی، یک تن از نقاشان جوان كشور را واداشــت تـا در كنــار خــیمۀ تــحــصــن زهـرا در كـابـل مجــمــوعــــه‎ای از نــقاشی هایش را به هدف دادخواهی برای زنان قربانی خشونت به نمایش بگذارد. علی رضا شهرستانی 27 ساله، یک تن از معتادان صحت‎یاب شدۀ شفــاخـانــۀ یــک‎هــزار بــستر “امــید” است كه سال ها پیش نظر به عوامل مختلف به دام اعتیاد به مواد مخدر كشانیده شده بود. او از مدت چهار ماه به این سو برای مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان به هنر نقاشی متوسل شده و واقعات خشونت علیه زنان و كودكان را نقاشی كرده است.

نویسنده: The Killid Group
18 اسد 1395
نقاشی با گذشتۀ اعتیاد به دادخواهی زهرا آمد

علی رضا شهرستانی، یک تن از نقاشان جوان كشور را واداشــت تـا در كنــار خــیمۀ تــحــصــن زهـرا در كـابـل مجــمــوعــــه‎ای از نــقاشی هایش را به هدف دادخواهی برای زنان قربانی خشونت به نمایش بگذارد. علی رضا شهرستانی 27 ساله، یک تن از معتادان صحت‎یاب شدۀ شفــاخـانــۀ یــک‎هــزار بــستر “امــید” است كه سال ها پیش نظر به عوامل مختلف به دام اعتیاد به مواد مخدر كشانیده شده بود. او از مدت چهار ماه به این سو برای مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان به هنر نقاشی متوسل شده و واقعات خشونت علیه زنان و كودكان را نقاشی كرده است. علی رضا شهرستانی، یک تن از نقاشان جوان كشور را واداشــت تـا در كنــار خــیمۀ تــحــصــن زهـرا در كـابـل مجــمــوعــــه‎ای از نــقاشی هایش را به هدف دادخواهی برای زنان قربانی خشونت به نمایش بگذارد. علی رضا شهرستانی 27 ساله، یک تن از معتادان صحت‎یاب شدۀ شفــاخـانــۀ یــک‎هــزار بــستر “امــید” است كه سال ها پیش نظر به عوامل مختلف به دام اعتیاد به مواد مخدر كشانیده شده بود. او از مدت چهار ماه به این سو برای مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان به هنر نقاشی متوسل شده و واقعات خشونت علیه زنان و كودكان را نقاشی كرده است.
این نقاش جوان، هفتۀ گذشته در خیمۀ تحصن خانوادۀ زهرا، واقع پارک سه راهی عــلاءالــدیــن در شـهر كــابــل، مجـمــوعه‎ای از نقاشی هایش را به هدف دادخواهی برای قربانیان خشونت، کنار هم چیده و می‎خواهد خشونت علیه زنان در كشور محو شود.
علی رضاشهرستانی که مجموعۀ نقاشی‎هایش در این اعتراض به بیش از 25 اثر می‎رسد، گفت:”من به عنوان یک هنرمند با راه‎اندازی این نمایشگاه می‎خواهیم در دادخواهی برای زهرا سهم داشته باشم تا دولت عاملان قتل وی را گرفتار و به پنجۀ قانون بسپارد.”
زهرای 18 ساله چند هفته پیش از سوی خانوادۀ شوهرش در ولایت غور آتش زده شد و حدود سه هفته می‎شود که جسد وی به خاطر دستــگــیری عاملان قتل وی از سوی خانواده‎اش دفن نشده است. پدر زهرا به منظور دادخواهی برای دخترش از غور به كابل آمده و با كمک شماری از فعالان مدنی، در شهر کابل، به رسم اعتراض، خیمۀ تحصن برپا کرده و خواستار رسیدگی به دوسیۀ قتل دخترش است.
محمد اعظم، پدر زهرا، شوهر و مادر و پدر شوهرش را متهم به قتل زهرا كرده و به كلید گفت:”حكومت تا هنوز تنها پدر و مادر شوهر زهرا را در پیوند به این قضیه دستگیر كرده و هنوز هم شوهر وی بدون كدام هراس در ولایت غور گشت و گذار می‎كند.”
در همین حال، ویدا ساغری، یک تن از فعالان مدنی و یكی از برپاكنندگان خیمۀ تحصن زهرا در كابل، از چگونگی رسیدگی به دوسیۀ قتل زهرا انتقاد كرده و می‎گوید از آغاز دادخواهی برای زهرا  تاكنون، حدود سه هفته گذشته است، ولی حکومت صرفاً به گفتار اکتفا کرده و کار عملی در این خصوص انجام نداده است.
وی همــچــنان نهــادهــایی را كه بــرای دفاع از حــقــوق زنــان در كــشور كــار می‎کــنند، به كم كاری متهم كرده و می گوید این نهادها در جهت دادخواهی برای زهرا كاری انجام نداده‎اند.
وی از نمایشگاه نقاشی علی رضا شهرستانی، تقدیر كرده و می گوید که آثار این نقاش جوان نه تنها در روند دادخواهی برای زهرا مفید واقع خواهد شد بلكه تمام قربانیان خشونت، به چنین حمایتی نیاز مبرم دارند.
به باور ساغری، پدیدۀ خشونت علیه زنان تنها با شعار و اجرای چند پروژۀ مقطعی محو نمی‎شود بلکه باید برای مبارزه علیه این پدیده یک پروسۀ درازمدت و همگانی طرح و روی دست گرفته شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA