ads

نظامیان افغان بر پاسخگویی در برابر حملات راکتی نظامیان پاکستان آماده‌اند

مسئولان‌محلی در ولایت ننگرهار می گویند: اگر تلاش‌های دیپلوماتیک برای پایان حملات راکتی نظامیان سرحدی پاکستان بالای ولایت‌های شر قی کشور بی نتیجه ماند نیروهای نظامی افغان آماده اند تا در برابر این حملات عکس العمل بالمثل نشان دهند.

نویسنده: zekria
1 حوت 1395
نظامیان افغان بر پاسخگویی در برابر حملات راکتی نظامیان پاکستان آماده‌اند

مسوولان‌ محلی در ولایت ننگرهار، می‌گویند: اگر تلاش‌های دیپلوماتیک برای پایان حملات راکتی نظامیان سرحدی پاکستان بالای ولایت‌های شرقی کشور بی‌نتیجه بماند، نیروهای نظامی افغان آماده‌اند تا در برابر این حملات عکس العمل نشان دهند.
عطالله‌خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، در مصاحبه با کلید می‌گوید: “شورای نظامی این ولایت در یک نشست فیصله کرده است که در صورت ناکامی تلاش‌های دیپلوماتیک برای پایان حملات راکتی پاکستان، نظامیان افغان عمل بالمثل انجام خواهند داد.”
به گفته‌ای خوگیانی، قدم شاه شهیم، لوی درستیز اردوی ملی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و معاون ریاست امنیت ملی نیز برای بررسی حملات راکتی پاکستان بالای ولسوالی لعل‌پور و مسدود شدن دروازه مرزی تورخم، به این ولایت سفر کردند.
از چند روز گذشته به این سوء حملات راکتی نظامیان سرحدی پاکستان بالای ولسوالی لعل‌پور ننگرهار ادامه دارد که در نتیجه آن صدها خانواده از خانه‌های شان بیجا شده و چهار کودک زخم برداشته‌اند. سخنگوی والی ننگرهار، تاکید دارد که، در این حملات چندین رأس مواشی نیز تلف شده است. این مسوول محلی ولایت ننگرهار، می‌افزاید که، صبح امروز نیز ولسوالی لعل‌پور این ولایت هدف اصابت ده‌ها فیر مرمی راکت قرار گرفت که در پی آن باشنده‌های محلی خواستار عکس العمل بالمثل نظامیان افغان شده‌اند.
حملات راکتی پاکستان پس از آن بالای ولایت‌های شرقی کشور آغاز شد که روز پنجشنبه گذشته بیش از 300 شهروند پاکستانی در نتیجه یک حمله انتحاری در ایالت سند این کشور کشته و زخمی شدند.
دولت پاکستان گفته‌است که این حمله در خاک افغانستان طرح ریزی شده اما مقام‌های دولت افغانستان ادعاهای پاکستان را رد کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA