ads

نصب اولين سيستم بيوگاز در هرات

مسئولان شبكه آب‌رساني در ولايت هرات از نصب دستگاه بيوگاز در اين ولايت خبر مي‌دهند. انجنير حبيب الله زوران، رییس اداره آب‌رساني در ولايت هرات با بيان اين مطلب گفت: راه اندازي پروژه سيستم بيوگازكه در افغانستان بي نظير است، اولين بار در هرات با كمك مؤسسه جی‌تی‌زیتِ كشورآلمان در قريه نوين ولسوالي انجيل هرات با هزينه 30 لك افغاني تكميل و به بهره‌برداري سپرده شده است.

نویسنده: The Killid Group
20 عقرب 1389
نصب اولين سيستم بيوگاز در هرات

مسئولان شبكه آب‌رساني در ولايت هرات از نصب دستگاه بيوگاز در اين ولايت خبر مي‌دهند.

انجنير حبيب الله زوران، رییس اداره آب‌رساني در ولايت هرات با بيان اين مطلب گفت: راه اندازي پروژه سيستم بيوگازكه در افغانستان بي نظير است، اولين بار در هرات با كمك مؤسسه جی‌تی‌زیتِ كشورآلمان در قريه نوين ولسوالي انجيل هرات با هزينه 30 لك افغاني تكميل و به بهره‌برداري سپرده شده است.

ریيس اداره آب‌رساني افزود: در قريه نوين، به خاطر آن که چاه‌هاي فاضلاب، فاصله كمي با منابع آب دارد، نفوذ چاه‌هاي فاضلاب به داخل چاه‌هاي آب آشاميدني باعث به وجود آمدن بیماری‌ها در اين منطقه مي‌گردد كه با نصب دستگاه بيوگاز، مشكل 36 خانواده دراين منطقه مرفوع گرديد.

با نصب دستگاه بيوگاز در اين منطقه، قسمت اعظم فضله‌های انساني، حيواني و گياهي قابل‌تجزيه، مي‌تواند تحت شرايط ويژه تخمير شده و باتوليد بيوگاز، جواب‌گوي قسمتي از نيازهاي انرژي اين مردم را تامين كرده و با توليد كود كيميايي زراعتي، مشكلات زارعان ر انيز مرفوع سازد.

علاوه بر توليد كود كيميایي و گاز، تصفيه آب آشاميدني صحي، از مزاياي ديگر دستگاه بيوگاز مي‌باشد.
در همين حال، دكتوران بخش صحت مي‌گويند: آب‌هاي آلوده باعث به وجود آمدن امراض گوناگون میان مصرف‌كنندگان مي‌گردد.

آب موجود در چاه‌ها، جوي‌ها و آب‌هاي ايستاده ديگر، از جمله آب‌هاي آلوده‌ای اند كه باعث به وجود آمدن امراض گوناگون ساري مي‌شوند.

داكتر بشير باركزي، مؤظف در شفاخانه حوزه‌اي هرات مي‌گويد: اكثر واقعات اسهال، استفراغ، محرقه و مسمومیت‌های غذايي در شفاخانه را، بيماراني تشكيل مي‌دهند كه به آب آشاميدني صحي دسترسي نداشته و با استفاده از آب‌هاي آلوده، مُصاب به این امراض شده اند.

در عين حال، شماري از باشندگان قريه‌ها، ولسوالي‌ها و مناطق دوردست در هرات مي‌گويند: آنان به آب آشاميدني صحي دسترسي ندارند و هنوز از آب چاه‌ها، جوي‌ها و كاريز‌ها استفاده مي‌نمايند.

به گفته مسئولان رياست آب‌رساني در هرات، ظرف 5 سال گذشته با نصب 3 مخزن بزرگ آب با ظرفيت هشت و نيم هزار متر مكعب آ ب و تمديد900 كيلومتر شبكه پايپ‌رساني، صدها هزار باشنده در اين ولايت به آب آشاميدني صحي دسترسي پيدا نموده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA