ads

نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان وبریتانیا امروز در لندن برگزار می شود

مقام های افغانستان، پاکستان وبریتانیا امروز در یک نشست سه جانبه در لندن در مورد وضعیت امنیتی افغانستان ومنطقه به خصوص تنش‌های اخیر میان کابل و اسلام آباد گفتگو خواهند کرد.

نویسنده: zekria
25 حوت 1395
نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان وبریتانیا امروز در لندن برگزار می شود

مقام های افغانستان، پاکستان وبریتانیا امروز در یک نشست سه جانبه در لندن  در مورد وضعیت امنیتی افغانستان ومنطقه به خصوص تنش‌های اخیر میان کابل و اسلام آباد گفتگو خواهند کرد.
در خبرنامۀ که از سوی دفتر رسانه های شورای امنیت ملی در کابل پخش شد آمده است که، محمد حنیف اتمر، مشاور مشاور امنیت ملی کشور برای شرکت در این نشست به دعوت دولت بریتانیا دیروز عازم لندن شد.
در این نشست سه جانبه امنیتی سرتاج عزیز، مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان و مارک لیل گرنت، مشاور امنیت ملی صدراعظم بریتانیا نیز حضور خواهند داشت که محور اصلی گفتگو های مقام های سه کشور یاد شده، جستجوی یک راه حل عملی ومنطقی به هدف رفع تنش های اخیر میان افغانستان وپاکستان می باشد.
از سوی هم  عمر زاخیلوال، سفیر و نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور کشور در پاکستان که در این سفر مشاور امنیت ملی کشور را همرایی می کند، گفته است که، این نشست بر میکانیزم‌های موثر همکاری میان افغانستان و پاکستان در زمینۀ مبارزه با ترویزم، رفع تنش‌های اخیر میان دو کشور و بازگشایی گذرگاه ها در مسیر خط  فرضی دیورند تمرکز خواهد داشت.
این در حالیست که فردا محمد حنیف اتمر، مشاور مشاور امنیت ملی کشور برای گفتگو با مقام های روسی عازم مسکو گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA