ads

نشست درغزنی برضد یک وکیل پارلمان، به خشونت گرایید

نشست ترتیب شده از سوی هواداران یک متنفذ قومی درغزنی برعلیه یکتن از نماینده گان مردم این ولایت در ولسی جرگه، منجر به زد و خورد فزیکی بین هواداران دو طرف گردید.

نویسنده: zekria
9 حمل 1396
نشست درغزنی برضد یک وکیل پارلمان، به خشونت گرایید

نشست ترتیب شده از سوی هواداران یک متنفذ قومی درغزنی برعلیه یکتن از نماینده گان مردم این ولایت در ولسی جرگه، منجر به زد و خورد فزیکی بین هواداران دو طرف گردید.
داکتر علی جان جمال یک تن از بزرگان قومی که از جمله مخالفین سیاسی جنرال علی اکبر قاسمی نماینده غزنی در ولسی جرگه کشور میباشد، امروز با راه اندازی گرد همایی در مسجد الجهاد شهر غزنی ازعمل ‌کرد آقای قاسمی انتقاد کرده، وی را در ولسوالی ناهور متهم به ظلم، استبداد، بی عدالتی و چپاول‌گری نمود.(( تمامی امورات حکومتی ناهور در دست یک شخص است، 35 تن از منسوبین امنیتی این ولسوالی از یک قریه کوچک هستند، اینها بخاطر سو استفاده های سیاسی،زمینه سازی برای تقلبات در انتخاباتها این ولسوالی را در انحصار خود گرفته اند)).
اما در جریان سخنرانی آقای جمال، گروهی از هوا داران علی اکبر قاسمی عضو ولسی جرګه کشور به شمول سه تن از وکلای شورای ولایتی غزنی همراه با محافظین مسلح ایشان  داخل مسجد شده و نسبت به حرف های وی اعتراض کردند که سر انجام مجلس مختل و منجر به برخورد فزیکی هوا داران دو طرف گردید.
هوا داران آقای قاسمی، داکتر علی جان جمال را متهم به معامله گری، خیانت ومداخله در روند حکومت داری در ولسوالی ناهور میکنند.
حسن رضا یوسفی منشی شورای ولایتی که ظاهراً در جمع هوا دران قاسمی بود، در صحبت هایش انجنیر عبدالکریم متین والی غزنی را در راه اندازی این نشست و ایجاد تفرقه بین مردم متهم کرده هشدار داد،  در صورت که والی غزنی از سمتش برکنار نشود درب شورای ولایتی را خواهند بست.
اما دفتر مطبوعاتی مقام ولایت غزنی با نشر خبرنامه ای نگاشته است که والی غزنی از یک هفته به اینسو در غزنی حضور نداشته واز برگزاری این نشست نیز در جریان نبوده است.
خبرنامه می افزاید که موضوع و نشست امروزی برخی از شوراهای مردمی و نهادهای مدنی، حق قانونی ومدنی آنان بوده و هیچ ربطی به مقام ولایت ندارد.
گفتنیست که علی اکبری قاسمی نماینده مردم غزنی در ولسی جرگه کشور، باشنده اصلی ولسوالی ناهور است که به گفته برخی از باشنده گان این ولسوالی، تمامی  منسوبین امنیتی و کارمندان حکومتی این ولسوالی وابسته به آقای قاسمی است که هر از گاهی دست به فعالیتهای غیر قانونی و تامین منافع گروهی خود میزند.
با تلاشهای پیهم موفق به دریافت نظر علی اکبر قاسمی در مورد نشدیم.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA