ads

نخستین “مرکز معلومات گردشگری” در بامیان افتتاح شد

اولین مرکز معلومات گردشگری در شهر بامیان با هزینه 180 هزار دالرامریکائی ساخته شده و به گونه رسمی گشایش یافت. این مرکز معلوماتی در جوار تندیس بودا از سوی موسسه هلپ با حمایت مالی کشور آلمان و زیر نظر ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان ایجاد شده است.

نویسنده: The Killid Group
23 حوت 1393
نخستین “مرکز معلومات گردشگری” در بامیان افتتاح شد

اولین مرکز معلومات گردشگری در شهر بامیان با هزینه 180 هزار دالرامریکائی ساخته شده و به گونه رسمی گشایش یافت.
این مرکز معلوماتی در جوار تندیس بودا از سوی موسسه هلپ با حمایت مالی کشور آلمان و زیر نظر ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان ایجاد شده است.
این مرکز دارای بسته های معلوماتی کامل از ساحات باستانی و تفریحی بامیان به گونه چاپی، صوتی و تصویری بوده وهمچنین دارای، نمایشگاه دایمی صنایع دستی، چای خانه، تکت فروشی ساحات دیدنی، امکانات بهداشتی، کودکستان و سالون کنفرانس می باشد.
ناصر محمدی، مسوول موسسه هلپ به کلید گفت: بامیان به عنوان مرکز فرهنگی سارک معرفی شده است و ما به استقبال سارک، این مرکز معلوماتی را ایجاد کردیم.
در همین حال محمد آصف مبلغ، معاون ولایت بامیان می گوید: هدف اصلی از ساخت این مرکز، احیای فرهنگ بوده و ما خوشحال هستیم که فرهنگیان بامیان، افغانستان و جهان بیایند و طرح های فرهنگی خود را ارائه دهند.
به گفته معاون ولایت، بامیان با داشتن بیشترین ساحات تاریخی و دیدنی، نیازی به یک مرکز معلوماتی خاص داشت تا بتواند رهنمای خوبی برای مردم و توریستان باشد.
بامیان یکی از ولایات غنی از ساحات باستانی و تفریحی کشور می باشد که سالانه توجه هزاران سیاح و گردشگر را به خود جلب نموده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA