ads

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات نتايج انتخابات پارلماني كشور را اعلام كرد. فضل احمد معنوي، رييس كميسيون انتخابات، در كنفرانس خبري گفت: تصميم ها در كميسيون انتخابات بر اساس فيصله كميسيوني و جمعي اتخاذ شده است.

نویسنده: The Killid Group
3 قوس 1389
نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات نتايج انتخابات پارلماني كشور را اعلام كرد.

فضل احمد معنوي، رييس كميسيون انتخابات، در كنفرانس خبري گفت: تصميم ها در كميسيون انتخابات بر اساس فيصله كميسيوني و جمعي اتخاذ شده است.

وي گفت: در كميسيون از تمامي اقوام افغانستان عضو وجود دارد و كاركردهاي اين كميسيون هيچ‌گاهي بر اساس علايق قومي نبوده است.

وي با اشاره به اين كه اين كميسيون در روز انتخابات، 86000 كارمند را استخدام كرده است، گفت كه از شفافيت كاري تيم رهبري كميسيون و تيم رهبري دارالانشاي آن به مردم اطمينان مي دهد.

وي افزود: بيش از 2500 كانديد در انتخابات اشتراك كرده بودند و با توجه به برنده شدن ده‌ درصد از كانديدان، نا خشنودي كانديدان بازنده طبيعي مي باشد.

آقاي معنوي  همچنان ادامه داد: نتيجه نهايي 34 حوزه انتخاباتي شامل 33 ولايت و يك حوزه انتخاباتي كوچي‌ها اعلام شده و نتيجه نهايي يك حوزه انتخاباتي نيز كه شمارش آرا و بررسی‌ها در مورد آن جريان دارد، بعدا اعلام خواهد شد.

آقاي معنوي در جواب خبرنگار كليد كه از او در مورد اظهارات لوي‌سارنوال سوال كرد، ادعاي مطرح شده مبني بر تعيين نتيجه انتخابات در سراي شهزاده و يا دبي را رد كرد.

نتایج نهایی انتخابات درحالی امروز اعلام شد که برنامه برگزاری دومين انتخابات پارلماني با پيچيدگي‌ها و اعتراضات همراه بوده است.

در جريان رسيدگي به شكايت‌هاي انتخاباتي از سوي کمیسیون شکایات انتخاباتی آراي صدها محل رأي‌دهي باطل و بيشتر از بيست  نامزد برنده مرحله ابتدايي، از فهرست نهايي حذف شدند.

انتخابات پارلمانی با شركت بيش از 2500 تن  در تاریخ ٢٧ سنبله برگزار شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA