ads

نتایج تحقیقات رویداد خونین اخیر در ولایت قندهار به زودی اعلام خواهد شد

نتایج تحقیقات رویداد مرگبار اخیر در ولایت قندهار به زودی اعلام خواهد شد. ارگ ریاست جمهوری با بیان این مطلب تاکید دارد که این موضوع دیروز در نشست کابینه به ریاست رئیس جمهور اشرف غنی مطرح شده است. در خبرنامۀ که از سوی ارگ ریاست جمهوری در کابل پخش گردید اآمده است کابینه حکومت وحدت […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
30 جدی 1395
نتایج تحقیقات رویداد خونین اخیر در ولایت قندهار به زودی اعلام خواهد شد

نتایج تحقیقات رویداد مرگبار اخیر در ولایت قندهار به زودی اعلام خواهد شد.
ارگ ریاست جمهوری با بیان این مطلب تاکید دارد که این موضوع دیروز در نشست کابینه به ریاست رئیس جمهور اشرف غنی مطرح شده است.
در خبرنامۀ که از سوی ارگ ریاست جمهوری در کابل پخش گردید اآمده است کابینه حکومت وحدت ملی به مردم اطمینان داد که این رویداد را به گونۀ همه جانبه بررسی و نتایج آن را به‌زودی اعلام خواهد کرد.
همزمان با این گل آغا شیرزی والی پیشین ولایت ننگرهار بر بررسی همه جانبۀ انفجار در مهمان خانۀ والی قندهارتاکید می کند.
شیرزی از رهبران حکومت وحدت ملی به خصوص از نهادهای امنیتی خواست که این رویداد را به گونه اساسی تحقیق کنند وکسانی را تحت تعقیب قرار دهند که مرتکب غفلت وظیفوی شده اند.
او دیروز در دیدار با شماری از بزرگان قومی قندهار از حکومت وحدت ملی سخت انتقاد کرد.
به گفتۀ شیرزی ، امیدوار بود که حکومت افرادِ را که مسوول تامین امنیت بودند بازداشت و تحت تحقیق قرار خواهد داد؛ اما در حال حاضر چند کارمند و گارگر عادی را بازداشت نموده است.
والی پیشین ننگرهار تاکید دارد که انفجار در مهمان خانۀ والی قندهار به سطح بلند طرح ریزی و عملی شده است وباید تحقیقات در این مورد هم به سطح بلند صورت گیرد.
با این حال گل آغاز شیرزی خواستار ایجاد اصلاحات در نظام حکومت داری است که به گفتۀ او به هدف انجام این کار در زون جنوب به خصوص در ولایت کندهار یک طرح را نیز به حکومت مرکزی پیشنهاد کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA