ads

موجوديت يك ميليون معتاد در افغانستان

براساس آمار منتشر شده از سوي دفتر مقابله با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد حدود يك ميليون نفر معتاد به مواد مخدر در افغانستان وجود دارد. طبق آمار اعلام شده از سوي سازمان ملل  

نویسنده: The Killid Group
28 میزان 1389
موجوديت يك ميليون معتاد در افغانستان

براساس آمار منتشر شده از سوي دفتر مقابله با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد حدود يك ميليون نفر معتاد به مواد مخدر در افغانستان وجود دارد.

طبق آمار اعلام شده از سوي سازمان ملل، تعداد معتادان به هروئين كه در سال ‪ 2005 حدود 50  هزار نفر بوده است، در سال ‪ 2009 اين تعداد با رشد ‪ 140 درصدي به ميزان 120  هزار نفر رسيده است.

در اين گزارش آمده است كه درصد شيوع ساليانه مصرف ترياك در افغانستان ‪ 64/2 درصد تخمين زده شده است كه نشان از تبديل شدن افغانستان به يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي مصرف‌كننده ترياك در جهان مي باشد.

در گزارش همچنين آمده است كه در سال ‪ 2005 ميزان شيوع به مواد مخدر در افغانستان ‪ 4/1 درصد تخمين شده بود.

در گزارش مذكور آمده است كه حدود ‪ 87 درصد معتادان زرقي ، از سرنگ مشترك بين دو تا پنج نفر استفاده مي‌كنند و در سال ‪ 2009 تعداد افغان هاي ثبت شده  مبتلا به ايدز ‪ 636 نفر بوده است.

در اين گزارش اعلام شده است كه در ‪ 22 فبروري سال 2010  برنامه تداوي با متادون در افغانستان آغاز شده و تا ماه مي‌همين سال حدود ‪ 40 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA