ads

تکمیلی/ در حمله مهاجمان مسلح به ریاست امور مهاجران ننگرهار 30 نفر کشته و زخمی شدند

مقام‎های محلی ننگرهار تأیید می‎کنند که مهاجمان مسلح به ساختمان ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان این ولایت در شهر جلال‎آباد حمله کرده‎اند.

نویسنده: asir
9 اسد 1397
تکمیلی/ در حمله مهاجمان مسلح به ریاست امور مهاجران ننگرهار 30 نفر کشته و زخمی شدند

تکمیلی/ مقام‎های محلی ننگرهار می‎گویند که در حمله مهاجمان مسلح به ساختمان ریاست امور مهاجران و عودت‎کنندگان ولایت ننگرهار، 30 نفر کشته و زخمی شده‎اند.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به کلید گفت که این حمله حوالی ساعت 12 ظهر روز سه‎شنبه آغاز شد و تا حوالی ساعت 5:30 عصر همان روز ادامه یافت.
خوگیان افزود که در این حمله ابتدا یک مهاجم انتحاری مواد همراهش را مقابل دروازه ساختمان ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان ولایت ننگرهار منفجر کرد و به تعقیب آن دو مهاجم دیگر وارد ساختمان شدند و با نیروهای دولتی به درگیری آغاز کردند.
ساختمان ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان ولایت ننگرهار در مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر جلال‎آباد، مرکز این ولایت، موقعیت دارد.
خوگیانی می‎گوید که نیروهای دولتی پس از پنج‎ونیم ساعت درگیری سرانجام موفق شدند تا هر دو مهاجم مسلح را از پای دربیاورند و به این حمله پایان دهند.
به گفته خوگیانی، در حمله مهاجمان مسلح به ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان ننگرهار 15 نفر به شمول یک محافظ این ریاست و یک زن کشته شده‎اند و 15 نفر دیگر زخم برداشته‎اند.
سخنگوی والی ننگرهار تصریح کرد که حمله مهاجمان مسلح درست زمانی آغاز شد که نشستی میان مسوولان ریاست مهاجران ننگرهار و نهادهای کمک‎کننده به منظور کمک‎رسانی به خانواده‎های عودت‎کننده به کشور در مقر این ریاست در جریان بود.
وزارت مهاجران و عودت‎کنندگان ضمن محکوم کردن این حمله در یک اعلامیه از تمام طرف‎های جنگ خواسته است تا دفاتر و کارمندان این وزارت را هدف حمله قرار ندهند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری نیز با نشر اعلامیه‎ای این حمله را محکوم کرده است.
در اعلامیه به مردم ننگرها اطمینان داده شده است که نیروهای دولتی در جهت تأمین امنیت شهروندان کشور، تدابیر جدی‎تری روی دست خواهند گرفت.
دو روز پیش از این حمله یک مرکز آموزش قابلگی در همین ناحیه شهر جلال‎آباد از سوی مهاجمان مسلح هدف حمله قرار گرفت که در پی آن پنج نفر کشته شدند و چندین نفر دیگر زخم برداشتند.
تا هنوز مسوولیت حمله به ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان ننگرهار را هیچ یک از گروه‎های مخالف مسلح دولت به عهده نگرفته است.

تعقیب اول/ مقام‎های محلی ننگرهار تأیید می‎کنند که مهاجمان مسلح به ساختمان ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان این ولایت در شهر جلال‎آباد حمله کرده‎اند.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به کلید گفت که مهاجمان مسلح حوالی ساعت دوازده ظهر امروز سه‎شنبه به ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان ننگرهار در مربوطات ناحیه سوم شهر جلال‎آباد، مرکز این ولایت، به شکل گروهی حمله کرده‎اند.
او گفت که در پی این حمله، نیروهای دولتی به زودی به محل حادثه رسیدند و اکنون ساختمان ریاست مهاجران و عودت‎کنندگان ننگرهار در محاصره نیروهای دولتی قرار دارد.


خوگیانی تصریح کرد که تا حال درباره تلفات برخاسته از این حمله معلوماتی در دست نیست و شمار زیادی از کارمندان این ریاست به صورت سالم بیرون کشیده شده‎اند.
این خبر تکمیل می‎شود….

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA