ads

منع ورود میوه‎های تازه بدون سرتفکیت افغانستان به پاکستان

اتاق تجارت و صنایع می‎گوید که دولت پاکستان نزدیک به یک هفته می‎شود که به کانتینرهای حامل میوه‎های تازه افغانستان اجازه ورود به خاکش نمی‏دهد.

نویسنده: ISMAT MAYAR
2 دلو 1396
منع ورود میوه‎های تازه بدون سرتفکیت افغانستان به پاکستان

اتاق تجارت و صنایع می‎گوید که دولت پاکستان نزدیک به یک هفته می‎شود که به کانتینرهای حامل میوه‎های تازه افغانستان اجازه ورود به خاکش نمی‏دهد. صیام‎الدین پسرلی، مسوول روابط عامه این اتاق، روز یک شنبه به کلید گفت که پاکستان براساس تغییراتی که اخیراً در قوانین گمرکی خود به میان آورده است، به آن دسته از اموال تجارتی که با معیارهای بین‎المللی تجارت برابر نباشد، اجازه ورود به خاکش نمی‎دهد. به گفته پسرلی، 80 کانتینری که در این مدت اجازه ورود به پاکستان نیافته است، فاقد اسناد و سرتفکیت‎های لازم بوده است. او تأکید داشت که این مشکل با وزارت تجارت و صنایع در میان گذاشته شده تا از مجاری دیپلوماتیک به آن رسیدگی کند.
مسوول روابط عامه اتاق تجارت و صنایع می‎گوید که برای صادرات میوه‎های تازه نیاز است تا چهار نوع سرتفکیت برای آن‎ها تهیه شود. یکی از این سرتفکیت‎ها مربوط به نوعیت و کیفیت میوه‎ها است که اموال بازگشت‎خورده تجار افغان از بندر تورخم، فاقد این نوع سرتفکیت بوده است. به گفته پسرلی، این در حالی است که دولت افغانستان بدون توجه به این گونه سرتفکیت‎ها و معیارهای بین‎المللی تجارت، اجازه ورود به اموال تجار پاکستانی به کشور می‎دهد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA