ads

معاون اول ولسی جرگه: بودجه‎ی وزارت‎خانه‎ها را قطع می‎کنیم

معاون اول ولسی جرگه هشدار می‎دهد در صورتی که نامزدان جدیدی برای جایگزینی وزرای رد صلاحیت شده، به این نهاد معرفی نشوند، بودجه‎ی وزارت‎خانه‎ها را قطع خواهند کرد. ظاهر قدیر که امروز در مراسم یادبود از بیست و ششمین سالروز کشته شدن صادقی نیلی، یکی از رهبران جهادی، سخنرانی می‎کرد، بیان داشت که ولسی جرگه […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
28 عقرب 1395
معاون اول ولسی جرگه: بودجه‎ی وزارت‎خانه‎ها را قطع می‎کنیم

معاون اول ولسی جرگه هشدار می‎دهد در صورتی که نامزدان جدیدی برای جایگزینی وزرای رد صلاحیت شده، به این نهاد معرفی نشوند، بودجه‎ی وزارت‎خانه‎ها را قطع خواهند کرد.
ظاهر قدیر که امروز در مراسم یادبود از بیست و ششمین سالروز کشته شدن صادقی نیلی، یکی از رهبران جهادی، سخنرانی می‎کرد، بیان داشت که ولسی جرگه طرفدار تقابل با حکومت نیست.
وی افزود که وزرای کابینه‎ی حکومت وحدت ملی به دلیل ناتوانی در مصرف بودجه‎ی انکشافی شان استیضاح و شماری از آن‎ها نیز سلب صلاحیت شده‎اند.
قدیر گفت که روند استیضاح وزرا در چهارچوب قانون دنبال شده و عقده‎ها و غرض‎های سیاسی در آن دخالتی نداشته است.
معاون ولسی جرگه ضمن مخالفت با تفسیر ماده‎ی 92 قانون اساسی از سوی ستره محکمه، از رهبری حکومت خواست وزرای جدیدی را برای کسب رأی اعتماد به این نهاد معرفی کند.
ولسی جرگه در جریان هفته‎ی جاری، 16 وزیر کابینه را به دلیل عدم مصرف بودجه‎ی انکشافی شان استیضاح و از این میان هفت تن آن‎ها را سلب صلاحیت کرد.
حکومت اما با این اقدام ولسی جرگه مخالفت کرده و دلایل استیضاح وزیران را مغایر ماده‎ی 92 قانون اساسی خوانده است.
در پی رد صلاحیت وزرای خارجه، فواید عامه و کار و امور اجتماعی، رییس جمهور از ولسی جرگه خواست تا تفسیر ماده‎ی 92 قانون اساسی از سوی ستره محکمه، تصمیم استیضاح وزیران را معلق سازد.
این خواست از سوی ولسی جرگه پذیرفته نشد.
در ماده‎ی 92 قانون اساسی، چگونگی و شرایط استیضاح وزیران از سوی ولسی جرگه مشخص شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA