ads

مسعود:رییس‌جمهور با مهارت خاصی که داشت بیش از 50 درصد خاک افغانستان را به طالبان تسلیم کرد

احمد ضیاء مسعود نماینده پیشین فوق العاده رییس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب رییس‌جمهور محمد اشرف غنی را به سپردن 50 درصد خاک افغانستان به گروه طالبان و نیز جا به جا سازی مُهره‌های این گروه در ساختار نظام متهم می کند.

نویسنده: ISMAT MAYAR
8 ثور 1396
مسعود:رییس‌جمهور با مهارت خاصی که داشت بیش از 50 درصد خاک افغانستان را به طالبان تسلیم کرد

احمد ضیاء مسعود نماینده پیشین فوق العاده رییس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب رییس‌جمهور محمد اشرف غنی را به سپردن بیش از  50 درصد خاک افغانستان به گروه طالبان و نیز جا به  جا سازی مُهره‌های این گروه در ساختار نظام متهم می کند.
مسعود که امروز در نشستی به مناسبت هشتم  ثور سخن  می گفت افزود: نا امن سازی شمال یکی از پروژه‌های دلخواه و مصروفیت روزانه رییس‌جمهور غنی است.
مسعودحمله بالای شفاخانه چهارصد بستر،جنبش روشنایی وقول اردوی 209 شاهین را دال بر تضعیف پایه‌های مردمی توسط حکومتی میداند که به گفته او در انحصار چهار فرد مشکوک قرار دارد .
مسعود در این نشست محمد اشرف غنی را به ترور شخصیت‌های ملی،دامن زدن به اختلافات قومی،انحصار قدرت و نیز صلب صلاحیت کمیسیون‌های مستقل متهم می کند و هشدار میدهد که ادامه حکومت‌‌های خودکامه در افغانستان دوام  ندارد هرچند که حمایت کشورهای جهانی را نیز به همراه داشته باشد.
به گفته مسعود حکومت توانایی دفاع از مردم را ندارد .
او حکومت رییس جمهور غنی را همانند  حکومت حفیظ الله امین خودکامه میداند و بابت ایستادنش در کنار رییس جمهور از مردم و هوادارانش پوزش خواهی می کند.
مسعود که در میان هوادارانش با شعارهای مرگ به محمد اشرف غنی استقبال می شد می افزاید: دلیل برکناری‌اش از سمت نماینده‌گی فوق العاده رییس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب تن ندادنش به سیاست‌های تک محوری و تک‌قومی رییس  جمهور بوده است.
اما  شاه‌حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی رییس‌جمهور در حالیکه به گونه مشخص در مورد این اتهامات واکنش نشان نمی دهد می گوید:مسعود حق دارد نظر شخصی اش را بیان  کند.
با این حال مسعود با حکومت به گفته او نامشروع اعلام مقاطعه می کند.
نماینده پیشین فوق‌العاده رییس‌جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب برای بیرون رفت از وضعیت کنونی،خواهان بسیج عمومی برای وادار ساختن رییس‌جمهور به استعفا شد.
رفتن به سوی حکومت عبوری و مساعدساختن زمینه انتقال قدرت به ملت از دیگر خواست‌های ضیاء مسعود است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA