ads

مرکز فرهنگی فرانسه، آماج حمله طالبان قرار گرفت

در نتیجه یک حمله انتحاری در مرکز فرهنگی فرانسه یک شهروند خارجی کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند. مقام های امنیتی کابل با تایید این رویداد گفته اند، انفجار زمانی اتفاق افتاد كه يك برنامه فرهنگي زير نام “تپش قلب – سکوت پس از انفجار” در سالون انستیوت فرهنگی فرانسه جريان داشت.

نویسنده: The Killid Group
21 قوس 1393
مرکز فرهنگی فرانسه، آماج حمله طالبان قرار گرفت

در نتیجه یک حمله انتحاری در مرکز فرهنگی فرانسه یک شهروند خارجی کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
مقام های امنیتی کابل با تایید این رویداد گفته اند، انفجار زمانی اتفاق افتاد كه يك برنامه فرهنگي زير نام “تپش قلب – سکوت پس از انفجار” در سالون انستیوت فرهنگی فرانسه جريان داشت.
مقام های امنیتی گفته اند، انفجار مذکور حوالی ساعت 5:30 شام پنجشنبه به وقت محلی صورت گرفته است.
عبدالرحمن رحیمی، قوماندان امنیه کابل که دقایقی چند پس از این رویداد با کلید صحبت می کرد، گفت: فرد انتحار کننده نوجوانی 16 ساله بوده و به گونه ای ماهرانه مواد انفجاری را در لباس زیر خود (نیکر) و یا هم زیر پراهنی خود جاسازی کرده بود.
به گفته قوماندان امنیه کابل، انفجاری دقیقا زمانی صورت گرفت که تماشاچیان سرگرم تماشای تیاتر بودند.
آقای رحیمی افزود: با آن که مرکز فرهنگی فرانسه توسط “کندک بی اردوی ملی” تامین امنیت می شد و تدابیر امنیتی در این مرکز شدید بود، اما هنوز معلوم نیست که فرد انتحارکننده چگونه خود را به میان جمعیت رسانده است.
از سویی هم سیدجعفر راستین از شاهدان عینی می گوید: انفجار در جریان نمایش تیاتر رخ داد.
آقای راستین که خود در سالون حضور داشته می افزاید، پس از انفجار صدای گریه و فریاد بلند شد و تماشاچیان به صورت سراسیمه سالون را ترک کردند.
راستین گفت: تعداد زیادی از زخمیان را در سالون دیده است که در حالت وخیمی قرار داشتند.
با این حال مسوولان شفاخانه ایمرجنسی – جایی که زخمیان در آن منتقل شده –  نیز وضعیت برخی از زخمیان را نگران کننده خوانده است.
داکتران این شفاخانه گفته اند: برخی از زخمیان خون زیادی را از دست داده و وضعیت صحی شان نگران کننده است.
مرکز فرهنگی فرانسه از جمله مراکز مهم فرهنگی در کابل است. در نزدیکی این مرکز، ارگ ریاست جمهوری و وزارت خارجه افغانستان قرار دارد.
تا اکنون چندین برنامه بزرگ فرهنگی وهنری در این مرکز برگزار شده، این مرکز از یک هفته به این سو به مناسبت هفته حقوق بشر از برنامه های حقوق بشری میزبانی می کرد.
طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته اند.  پس از یک آرامش نسبی در شهر کابل، این دومین حمله انتحاری است که در یک روز در این شهر اتفاق می افتد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA