ads

مدرنیزه سازی زراعت در افغانستان

وزارت زراعت آبیاری و مالداري به منظور فراهم ساختن سهولت و هماهنگی های بيشتر در فعاليت ها و عرضه خدمات كلنيك هاي حيواني، كنفرانس ملي همسان سازي كلينيك هاي حيواني را در کابل بر گزار كرد تا شاید بتواند از این طریق مشکلات مالداران در کشور را مرفوع سازد.

نویسنده: zekria
29 حمل 1396
مدرنیزه سازی زراعت در افغانستان

وزارت زراعت  آبیاری و مالداري به منظور فراهم ساختن سهولت و هماهنگی های بيشتر در فعاليت ها و عرضه خدمات كلنيك هاي حيواني، كنفرانس ملي همسان سازي كلينيك هاي حيواني را در کابل بر گزار كرد تا شاید بتواند از این طریق مشکلات مالداران در کشور را مرفوع سازد.
در كنفرانسی که به همین منظور در کابل برگزار شده بود متخصصین وزارت زراعت، سكتور خصوصي و سازمان هاي كمك كننده در بخش مالداري اشتراك داشتند.
جهانگير مياخيل، رييس عمومي صحت حيواني و مالداري وزارت زراعت از ایجاد 1320 كلينيك صحت حيواني در كشور خبر مي دهد و مي گويد پس از اين هيچ اداره اي نمي تواند به گونه مستقل كلينيك حيوانی ايجاد كند.
به گفته میاخیل افغانستان هرچند در بخش زراعت پیشرفت های چشمگیری داشته است اما بانهم نیاز است که پس از 3 الی 10 سال دیگر در بخش تهیه و خودکفایی به گوشت مورد نیاز نیز دست یابد.
از سوي هم مالداران کشور از وجود امراض مختلف در حیوانات نگراني دارند و مي گويند تا هنوز هيچ نوع كمك در این بخش برایشان نشده است.
با اين حال محمد ابراهيم فروتن، آمر وقايه و كنترول امراض وزارت زارعت؛ از موجوديت دوا های وافر جهت تداواي حيوانات در تمام كلينيك های حیوانی کشور خير مي دهد و مي گويد مالداران با مراجعه به این کلینیک ها مي توانند بیماری حیوانات شان را تداوی کنند.
آمار های ارايه شده از سوي وزارت زراعت آبياري و مالداري نشان مي دهد كه در حال حاضر بيش از 80 درصد شهروندان كشور كه در روستا ها زندگي مي كنند شغل مالداري دارند و از همین طریق امرار معیشت می کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA