ads

محاکمهء رهبران مخالف دولت بحرین

رهبران مخالف حکومت بحرین امروز در یک محکمهء نظامی محاكمه می ‌شوند. به گزارش خبرگزاري بحرين، لوی سارنوال نظامی بحرین گفته است

نویسنده: The Killid Group
18 ثور 1390
محاکمهء رهبران مخالف دولت بحرین

رهبران مخالف حکومت بحرین امروز در یک محکمهء نظامی محاكمه می ‌شوند.

به گزارش خبرگزاري بحرين، لوی سارنوال نظامی بحرین گفته است که حكم بازداشت هفت متهم مخالف نظام كه در خارج از بحرین هستند، براي اينترپل ( پولیس بین الملل) ارسال شده است.

سارنوالی نظامی 12 اتهام را در خصوص رهبران مخالف دولت بحرین مطرح كرده كه مهمترين آن تاسيس و ادارهء‌ يك گروه تروريستي، تغيير قانون اساسي بحرین و تغییر نظام پادشاهي، تلاش براي تغيير نظام سياسي و جاسوسي و همكاري با يك گروه‌ تروريستي در خارج از بحرین می باشد كه در جهت منافع يك كشور خارجي تلاش مي‌كند.

از ديگر اتهامات مطرح شده بر ضد رهبران مخالف بحرین، جمع آوري پول براي یک گروه تروريستي، نشر اخبار كذب و شايعات مغرضانه، اخلال در امنيت عمومي، خسارت به منافع كشور و تحريك برخي اختلافات طايفهء می باشد که از سوی سارنوالی نظامی عنوان شده است.

سارنوالی بحرین در ادعانامهء که علیه این افراد مطرح کرده است، خواسته است که این افراد باید بر اساس قانون 58 مصوب سال 2006، قانون مجازات سال 1976، قانون منع و مبارزه با پولشويي و حمايت مالي از تروريسم مصوب سال 2011 و قانون نشست‌ها و تجمعات سال 2006 محاكمه ‌شوند.

سارنوالی نظامی بحرین همچنین تاکید کرده است که تمامي تضمين‌هاي قضايي براي متهمان دستگير شده رعایت می شود.

از جمله كساني كه امروز محاكمه مي‌شوند؛ ابراهيم شريف، سرمنشی “جمعيت وعد” از گروه‌هاي مخالف، حسن مشيمع، رئيس “جنبش حق” عبدالوهاب حسين، رئيس “جريان الوفاء” و تعدادی دیگر از فعالان سياسي  هستند.

در همین حال شيخ “خالد بن علي آل خليفه” وزير عدلیه و امور اسلامي و اوقاف بحرين گفته است که محاکمهء رهبران مخالفین دولت در محکمه های نظامی صورت نمی گیرد، بلکه این کار در محاکم خاص انجام می یابد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA