ads

كشانيده شدن نشست استيضاحيه به افتضاح در پي افشاگري وزير ماليه

عمر زاخيل وال وزير ماليه ي كشور كه به نشست استيضاحيه ولسي جرگه فراخوانده شده بود، در جريان پرس و پال  نام شماری از اعضای ولسی جرگه را افشا كرد كه در قاچاق شراب، مواد نفتی و آرد و غصب زمين هاي دولتي دست دارند. به گفته ي زاخيلوال عبدالظاهر قدير نماينده

نویسنده: The Killid Group
23 ثور 1392
كشانيده شدن نشست استيضاحيه به افتضاح در پي افشاگري وزير ماليه

عمر زاخيل وال وزير ماليه ي كشور كه به نشست استيضاحيه ولسي جرگه فراخوانده شده بود، در جريان پرس و پال  نام شماری از اعضای ولسی جرگه را افشا كرد كه در قاچاق شراب، مواد نفتی و آرد و غصب زمين هاي دولتي دست دارند. به گفته ي زاخيلوال عبدالظاهر قدير نماينده مردم ولايت ننگرهار در ولسي جرگه در قاچاق مليون ها دالر آرد به كشور دست دارد.

همچنان به گفته ي وزير ماليه، محمد نعيم لالي حميد زي نماينده ولايت قندهار در قاچاق مشروبات الكولي دست دارد و بار هاي كارمندان گمرك را تهديد به مرگ نموده است. از سوي هم سميع الله صميم نماينده ي مردم ولايت فراه در ولسي جرگه نيز با استفاده از موقف وظيفوي اش دست به قاچاق مشروبات الكولي ميزند.

عارف رحماني، نماينده مردم ولايت غزني در ولسي جرگه نيز به گفته ي وزير ماليه از جمله نمايندگان است، كه با وارد كردن فشار و سوي استفاده از موقف وظيفوي اش تلاش ميكند قرار داد هاي بزرگ را به دست اورد.

ازسوي هم محمود سليمان خيل،‌ نماينده ي مردم پكتيكا نيز در قاچاق مواد به پايتخت دست دارد كه وزير ماليه از محتويات اين بسته ها ابراز بي خبري كرد.

با اين حال عظيم محسني نماينده ي مردم ولايت بغلان در ولسي جرگه نيز از جمله وكلاي است كه به گفته ي وزير ماليه تلاش كرده تا با استفاده از موقف وظيفوي اش برخي زمين هاي دولتي را كه مربوط به فابريكه نساجي پلخمري ميگردد را غصب كند.

از سوي هم گفته هاي وزير ماليه قناعت اعضاي ولسي جرگه را فراهم نمود و پس از ان به گونه ي اشكارا به وي راي قناعت داده شد و دو باره در مقام اش ابقا شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA