ads

قرار داشتن 30 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر

همزمان با روز جهانی غذا حکومت از قرار داشتن 30 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر خبر داده است. دولت همزمان با شانزدهم اکتوبر که از سوی سازمان زراعت و مواد خوراکه سازمان ملل  F A O  به عنوان روز بین المللی غذا نام گذاشته، اعلام کرده است که بیش از 30 درصد جمعیت کشور زیر خطر فقر زندگی می کنند.

نویسنده: The Killid Group
25 میزان 1390
قرار داشتن 30 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر

همزمان با روز جهانی غذا حکومت از قرار داشتن 30 درصد جمعیت کشور زیر خط فقر خبر داده است.

دولت همزمان با شانزدهم اکتوبر که از سوی سازمان زراعت و مواد خوراکه سازمان ملل  F A O  به عنوان روز بین المللی غذا نام گذاشته، اعلام کرده است که بیش از 30 درصد جمعیت کشور زیر خطر فقر زندگی می کنند.

سازمان ملل امسال شعار روز جهانی غذا را “سرمایه گذاری در زراعت برای بهبود امنیت غذایی” تعیین کرده است.

محمد آصف رحیمی، وزیر زراعت گفته است که افغانستان تا ده سال دیگر سالیانه به حدود یک میلیارد دالر برای سرمایه گذاری در بخش زراعت نیاز دارد تا از بحران گرسنگی در کشور جلوگیری شود.

بر اساس آمار رسمی، بیش از 90 درصد درآمد سالیانه مردم افغانستان که اقتصاد آن مبتنی بر زراعت است، صرف خرید موارد خوراکی می شود.

رحیمی همچنین گفته است که ادامه خشکسالی و عدم بارندگی به موقع و وابستگی اقتصاد افغانستان به بازارهای جهانی باعث شده که محصولات زراعتی در کشور کاهش یابد.

وزیر زراعت همچنین گفته است که در حال حاضر بیشتر از 30  درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند و نیازمند کمکهای فوری هستند.

وی گفته است: “بر اساس گزارش اداره مرکزی احصائیه و وزارت انکشاف دهات، در موسم زمستان بیش از 30 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر می روند.”

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA