ads

فیفا دیدگاه ولسی جرگه درباره انتخابات را انعکاس داد

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) با انجام نظرسجنی در میان اعضای ولسی جرگه، دیدگاه این نهاد درباره انتخابات آینده پارلمانی در کشور را منعکس کرد.

نویسنده: asir
15 حوت 1396
فیفا دیدگاه ولسی جرگه درباره انتخابات را انعکاس داد

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) با انجام نظرسجنی در میان اعضای ولسی جرگه، دیدگاه این نهاد درباره انتخابات آینده پارلمانی در کشور را منعکس کرد.
فیفا در این نظرسنجی با هشتاد نفر از مجموع 249 عضو ولسی جرگه مصاحبه کرده است.
این نهاد روز دوشنبه نتایج نظرسنجی خود درباره انتخابات پارلمانی را با رسانه‎ها شریک کرد.
طبق یافته‎های این نهاد، 53 درصد مصاحبه‎شوندگان گفته‎اند که انتخابات پارلمانی با تأخیر اما پیشتر از انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
همچنان 91 درصد شرکت‎کنندگان در این نظرسنجی، چگونگی رفتار حکومت با کمیسیون مستقل انتخابات را نوعی مداخله در کار این کمیسیون توصیف کرده‎اند.
در گزارش فیفا از نتایج مصاحبه‎های این نهاد با اعضای ولسی جرگه، ناامنی، ضعف مدیریت در کمیسیون مستقل انتخابات و نبود بودجه برای برگزاری انتخابات از بزرگ‎ترین چالش‎ها در برابر انتخابات پارلمانی عنوان شده است.
محمدنعیم اصغری، مسوول برنامه‎های فیفا، می‎گوید که کمیسیون مستقل انتخابات دچار یک نوع سردرگمی است و همچنان از ضعف مدیریتی رنج می‎برد.
مریم آروین بارکزی، مسوول بخش زنان و جوانان بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، می‎گوید که برای برگزاری انتخابات پارلمانی لازم است تا کمیسیون مستقل انتخابات مطابق پلان از قبل طرح شده خود به پیش حرکت کند.
او تأکید کرد که بست‎های خالی کمیسیون مستقل انتخابات باید به رقابت گذاشته شود تا افراد کارفهم در این بست‎ها استخدام شوند.
بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان این نظرسنجی را در ماه‎های عقرب و جدی امسال در پاسخ به این پرسش که “آیا انتخابات پارلمانی به تاریخ چهاردهم سرطان 1397 برگزار خواهد شد؟” انجام داده است.
قابل یادآوری است که کمیسیون مستقل انتخابات در اول سرطان امسال اعلام کرد که انتخابات پارلمانی را به تاریخ چهارده سرطان سال آینده (1397) برگزار می‎کند.
احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی نیز پیش از این گفته‎اند که کمیسیون مستقل انتخابات توان برگزاری انتخابات در این تاریخ را ندارد.
آن‎ها هم ناامنی، ضعف مدیریت و نبود بودجه را بزرگ‎ترین چالش در برابر انتخابات آتی پارلمانی در کشور عنوان کرده‎اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA