ads

فعالان مدنی: مشکلات دایکندی ناشی از رقابت‎های منفی احزاب است

فعالان جامعه مدنی دایکندی می‎گویند که بیشترین مشکلات در دایکندی ناشی از رقابت‎های ناسالم میان احزاب سیاسی فعال در این ولایت است.

نویسنده: asir
25 سرطان 1397
فعالان مدنی: مشکلات دایکندی ناشی از رقابت‎های منفی احزاب است

فعالان جامعه مدنی دایکندی می‎گویند که بیشترین مشکلات در دایکندی ناشی از رقابت‎های ناسالم میان احزاب سیاسی فعال در این ولایت است.
رحمت‎الله شریعتی، یکی از فعالان جامعه مدنی دایکندی، می‎گوید که میان احزاب سیاسی در این ولایت رقابت منفی وجود دارد و این سبب افزایش مشکلات امنیتی و اقتصادی و اخلال پروژه‎های بازسازی در این ولایت شده است.
شریعی افزود که درگیرهای مسلحانه و ناامنی‎ها در این ولایت تماماً ناشی از رقابت‎های منفی و تنش‎آلود میان این احزاب است.
در دایکندی هشت حزب سیاسی دفتر ولایتی دارند که به گفته فعالان جامعه مدنی، بیشترین مشکل را احزاب انسجام، وحدت، حرکت اسلامی و وحدت مردم افغانستان در این ولایت به وجود آورده‎اند.
با این حال، سخی سعادت، مسوول دفتر ساحوی حزب انسجام در دایکندی، مدعی است که ناامنی‎ها در این ولایت ریشه در اختلافات میان حزب وحدت و حزب حرکت اسلامی دارد.
به ادعای وی، این دو حزب ضمن مداخله در کار حکومت محلی، به اختلافات میان ساکنان دایکندی نیز دامن می‎زنند.
اما عبدالملک جاوید، مسوول دفتر ساحوی حزب وحدت در دایکندی، تأیید می‎کند که بعضی اختلافات و رقابت‎های منفی میان احزاب در در دایکندی وجود دارد.
وی تأکید کرد که در خلق این اختلافات و دخالت در کار حکومت، حزب وحدت هیچ نقشی ندارد.
خواستیم در این مورد دیدگاه حزب حرکت اسلامی را نیز با خود داشته باشیم، اما با تماس‎های مکرر موفق به انجام مصاحبه نشدیم.
محمود بلیغ، والی دایکندی، نیز تأیید می‎کند که احزاب سیاسی در کار حکومت در این ولایت مداخله می‎کنند و نیز در خلق ناامنی‎ها و اختلافات میان ساکنان این ولایت دست دارند.
بلیغ اما نامی از این احزاب نبرد.
در جریان هفده سال گذشته، چندین گروه‎ مسلح غیرمسوول از سوی این احزاب در دایکندی ایجاد شده‎اند که هرازگاهی به اختطاف مردم و زورگویی در برابر آن‎ها در این ولایت دست می‎زنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA