ads

فعالان مدنی به کاه گِل جاده های ولایت دایکندی پرداختند

اعضای یک خانواده با همکاری شماری از فعالان مدنی در ولایت دایکندی، بدلیل آنچه که بی توجهی حکومت نسبت به این ولایت می خوانند، امروز در یک اقدام نمادین به کاه گِل جاده های شهر نیلی پرداختند.

نویسنده: zekria
12 عقرب 1395
فعالان مدنی به کاه گِل جاده های ولایت دایکندی پرداختند

اعضای یک خانواده با همکاری شماری از فعالان  مدنی در ولایت دایکندی، بدلیل آنچه که بی توجهی حکومت نسبت به این ولایت می خوانند، امروز در یک اقدام نمادین  به کاه گِل جاده های شهر نیلی پرداختند.
محمد انور شهاب که خانواده او  این اقدام را به راه انداخته است، هدف از کاه گل نمودن جاده های این ولایت را،  عدم توجه مقام های حکومتی نسبت به دایکندی میداند و تاکید دارد که  راه های موصلاتی که مرکز این ولایت را با ولسوالی ها و سایر ولایات وصل می کند،  به گونه کامل تخریب می باشد.
او، می افزاید: وزارت فواید عامه، چهار سال پیش وعده داده بود که 10 کیلومتر سرک داخل  شهر نیلی را  اسفالت می کند؛ اما این وعده تاکنون عملی نشده است.
شهاب، که فعالیت رسانه ای نیز دارد علاوه کرد:” ما مجبور شدیم تا صدای محرومیت مردم این ولایت را با استفاده از حق مدنی خانواده خویش فریاد نماییم تا مسئولان به این ولایت توجه نمایند.”
همزمان با این،  مسئولان اداره محلی دایکندی از حرکت مدنی خانواده شهاب استقبال می کنند و تاکید دارند که  مردم دایکندی با مشکلات زیادی روبرو اند.
شیر محمد انتظار، سخنگوی والی دایکندی به کلید گفت : سرک مرکز دایکندی الی ولسوالی شهرستان تحت کار می باشد که 10 کیلومتر فاز اول این سرک قیرریزی شده است.
وی، افزود:” کار اسفالت  10 کیلومتر سرک  داخل شهر نیز به زودی آغاز می شود و کار  150 کیلومتر سرک که  مرکز ولایت را  به ولسوالی میرامور  وصل می کند،  سال آینده آغاز خواهد شد. ”
این در حالیست که  حدود هشت سال پیش فعالان مدنی و شهروندان ولایت بامیان، طی یک حرکت نمادین 20 متر سرک داخل شهر این ولایت را کاه گل نمودند.
اما  پس از دو سال لورا بوش، همسر جورج بوش رئیس جمهور پیشین امریکا، در یک سفر غیر منتظره وارد بامیان شد و هزینه اسفالت سرک داخل شهر بامیان را  را پرداخت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA