ads

فعالان سیاسی در بامیان حکومت را به انحصارگرایی و اعمال تبعیض متهم کردند

نمایندگان احزاب سیاسی در بامیان با برپایی یک گردهمایی حکومت را به تبعیض سیستماتیک، انحصارگرایی و دسیسه سازی علیه شخصیت های سیاسی متهم کردند.

نویسنده: abdali
26 جدی 1396
فعالان سیاسی در بامیان حکومت را به انحصارگرایی و اعمال تبعیض متهم کردند

نمایندگان احزاب سیاسی در بامیان  با برپایی یک گردهمایی حکومت را به تبعیض سیستماتیک، انحصارگرایی و دسیسه سازی علیه شخصیت های سیاسی متهم کردند.

آنان در این گردهمایی که امروز در بامیان برگزار شد، حذف مناطق مرکزی، به ویژه بامیان را از فهرست بندهای آب گردان محکوم نموده و از حکومت خواهان انکشاف متوازن در سطح تمام ولایات کشور شدند.

محمد رحیم علیار، مسوول حزب وحدت مردم افعانستان در مناطق مرکزی کشور گفت که رئیس جمهور غنی باید تمام باشندگان افغانستان را به یک نظر ببیند و اصل برابری، عدالت و انکشاف متوازن را رعایت نماید.

وی افزود که دولت به دنبال دوسیه سازی علیه سران و بزرگان سیاسی است.

درقطعنامه 4 ماده ای این گردهمایی از رئیس جمهور غنی خواسته شده تا در مورد حذف مناطق مرکزی از فهرست بندهای آب گردان تجدید نظر کند.

آنان هشدار می دهند تا پایان تبعیض سیستماتیک و انحصارگرایی در کشور به اعتراضات شان ادامه خواهند داد.

گفته می شود که رئیس جمهور غنی حدود 20 روز پیش، نام ولایات بامیان، دایکندی، غور و بادغیس را از فهرست ساخت بنده های آب گردان حذف کرده است.

این در حالیست که چند روز قبل، باشندگان ولایت دایکندی نیز در اعتراض به این تصمیم رئیس جمهور، دست به تظاهرات زده و خواهان انکشاف متوازن شده بودند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA