ads

فستیوال هنری سیار در دهلی نو

دهلی نو، میزبان (فستیوال آثار هنری در فضای باز) با شرکت هنرمندان ملی و بین المللی است، فستیوالی که در آن هنرمندان دست بهم داده اند تا منظره و دورنمای شهر را تغیير دهند. سازمان دهندگان این فستیوال با استفاده از پیاده روها، خیابان ها و دیوار های شهر، می خواهند امکان تماشای آثار هنری هنرمندان را برای همه مساعد سازند.

نویسنده: The Killid Group
3 حمل 1395
فستیوال هنری سیار در دهلی نو

دهلی نو، میزبان (فستیوال آثار هنری در فضای باز) با شرکت هنرمندان ملی و بین المللی است، فستیوالی که در آن هنرمندان دست بهم داده اند تا منظره و دورنمای شهر را تغیير دهند.
سازمان دهندگان این فستیوال با استفاده از پیاده روها، خیابان ها و دیوار های شهر، می خواهند امکان تماشای آثار هنری هنرمندان را برای همه مساعد سازند.
بندر “اینلند کانتینر دیپوت” یکی از بزرگترین بنادر خشکه در آسیا در حومه های دهلی نو، بیشتر از پیش مزدهم شده است. ده ها هنرمند با پخش موسیقی و اجرای رقص حال و هوای منطقه را دگرگون ساخته اند. آقای “اکشت ناریال” کارمند موسسهء “ستارت اندیا فوندیشن” و یکی از سازماندهندگان فستیوال مذکور می گوید: “این تلاش ها بخاطر کسب پول نبوده، بلکه می خواهیم کار های هنری هنرمندان را از گالری های سربسته بیرون کشیده در معرض دید عام قرار دهیم. در هند تنها تعداد کمی از افراد طبقات بالا و متوسط از تماشای نقاشی و آثار هنری لذت ببرند و بس،  ولی ما می میخواهیم تمام مردم از این امتیاز بهره مند باشند.”
این فستیوال، چهارمین فعالیت هنری است که سازماندهی می گردد. آقای “سووات” هنرمند فرانسوی، در مورد آن می گوید: “این نقاشی ها در همه جا به نمایش گذاشته خواهند شد. بلی، هرچند اکنون معلوم نیست این کانتینر مملو از آثار هنری به کجا ها می رود و چی کسانی آنرا تماشا خواهد کرد. اما مطمئین هستم، نه تنها شهرنشینان، بلکه ساکنین مناطق اطراف و دهات نیز از تماشای آنها لذت خواهندن برد.”
ابهیلاش خندیکر، ژورنالست هندی که به یکی از روزنامه های معتبر تصویر تهیه می نماید، می گوید: “دهلی نو، دارای موزیم و نمایشخانه های زیاد آثار هنری است، ولی این فستیوال و نمایش دیواری یک ابتکار تازه و متفاوت بوده خیلی زیباست.”
بعضی کار های هنری توجه را بیشتر جلب می کنند، از جمله یک نقاشی دیواری که در آن یک فضا نورد مانند یک الهه، بالای اژدها سوار شده است.  طرحی که معنی و مفهوم زیادی دارد… یا تصویری که در آن با استفاده از (یک رنگ ترکیبی سیاه –  کاربن) نوشته شده است، “تنفس کن” و  همین کلمه ء “تنفس کن”، به معنی نیاز مبرم مردم به هوای تازه و صاف می باشد.
حارث رامان، یک هنرمند محلی که طرح هنری خویش را “ارباب هنر خیابانی” نام گذاری نموده است، می گوید: “در هند هرکس برای خود رب النوع جداگانه دارد، ولی برای هنر خیابانی  یا نمایش روی سرک الهه ء در نظر گرفته نشده است. از همین سبب با خود گفتم، اگر ترتیبی داده شود که برای هنر خیابانی هم یک رب النوع در نظر گرفته شود.”
آقای “گیا” نقاش و رسام امریکایی که از گرم شدن کره زمین نگران است، می گوید: “آثر هنری چیزی است که باید همه از آن لذت ببرند. من قلبا از برگذار کننده های این فستیوال اظهار قدردانی و سپاس می نمایم، زیرا آثار و طرح های در آن وجود دارند که از گرم شدن کره زمین هشدار می دهد. باید در هر شرایطی چی در دهات و چی شهر ها، مسئله حرارت زمین در نظر گرفته شود.”
در میان این آثار هنری، پورتریتی از خانم فروغ فرخ زاد شاعر ایرانی نیز به چشم می خورد که توسط آقای نفیر هنرمند ایرانی رسم شده و اهمیت مبارزه برای تامین حقوق زنان را در جوامع محافظه کارانه و سنتی نشان می دهد. سازماندهندگان فستیوال در همکاری با حکومت محلی می خواهند، نام منطقه ی “لودی کلونی” در دهلی جدید را به “نمایشگاه آثار هنری فضای باز” تبدیل نمایند که دیوار های آن با نقش رویداد های تاریخی و هنری توسط هنرمندان داخلی و بین المللی،  مزین شده باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA