ads

عروسی دسته جمعی 21 زوج جوان در پروان

مراسم عقد نکاح  و عروسی 21 زوج جوان، روز دوشنبه به طوردسته جمعی درولایت پروان برگزارشد. به گزارش خبرگزاری پژواک، محمد یوسف صفاررییس کمیسیون ازدواجهای دسته جمعی در ولایت پروان،  گفت که کمیسیونی برای برنامه ریزی و اجرای این پلان، یکماه قبل به ترکیب نماینده گان ریاست زنان ولایت پروان، شورای ولایتی، قوماندانی امنیه و متنفذین این ولایت ایجادشده و در این مدت 21 پسر و دختر نامزد که توان مالی عروسی را نداشتند، در این کمیسیون ثبت نام نموده بودند که روز دوشنبه عروسی آنها به صورت دسته جمعی درهوتل شاروالی چاریکار برگزار شد.

نویسنده: The Killid Group
5 میزان 1390
عروسی دسته جمعی 21 زوج جوان در پروان

مراسم عقد نکاح  و عروسی 21 زوج جوان، روز دوشنبه به طوردسته جمعی درولایت پروان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری پژواک، محمد یوسف صفاررییس کمیسیون ازدواجهای دسته جمعی در ولایت پروان،  گفت که کمیسیونی برای برنامه ریزی و اجرای این پلان، یکماه قبل به ترکیب نماینده گان ریاست زنان ولایت پروان، شورای ولایتی، قوماندانی امنیه و متنفذین این ولایت ایجادشده و در این مدت 21 پسر و دختر نامزد که توان مالی عروسی را نداشتند، در این کمیسیون ثبت نام نموده بودند که روز دوشنبه عروسی آنها به صورت دسته جمعی درهوتل شاروالی چاریکار برگزار شد.

صفار همچنین گفت که تهیه لباس، وسایل منزل و یکماهه خرج هرزوج 300  هزار افغانی تخمين شده است که از سوی حاجی مایل تاجر ملی پرداخت گرديد.

سید قاسم هاشمی مدیر حقوق ریاست زنان ولایت پروان با استقبال از این مراسم گفته است که کمک به جوانانیکه توان مالی عروسی راندارند درجلوگیری از خشونتهای فامیلی نهایت موًثر است.

به گفتهء وی، بیشتر پسران جوان توان پرداخت مصارف عروسی را نداشته و مجبوراند  قرض کنند و یا اینکه به خارج کشور غرض کا رمی روند که اين کار زمينه خشونت با عروس و فامیل وی را فراهم مي کند .

صفت الله یکتن از جوانانيکه  در عروسی دسته جمعی در ولایت پروان شرکت داشته به پژواک گفت است که قصد داشته است به خاطر کارکردن و تهیه پول عروسی به ایران برود که کمیسیون عروسی های دسته جمعی در این ولایت ایجاد شد و وی نیز در این کمیسیون ثبت نام کرده است.

حاجی مایل که مصارف عروسی این جوانان را تامین کرده است، به پژواک گفته است که درعروسیهای دسته جمعی انجام شده در ولایات بلخ و هرات نیز کمک کرده است.

وی گفته است که هدفش از این کار، فقط کمک به پسران و دختران جوانی است که نامزد اند، اما توان عروسی را ندارند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA