ads

«طالبان 15 میلیون افغانی از گمرک خودساخته در فراه به دست آورده اند»

گروه طالبان در ولایت فراه گمرک موازی را ایجاد کرده و از تاجران این ولایت اخاذی می‌کند.

نویسنده: abdali
14 قوس 1396
«طالبان 15 میلیون افغانی از گمرک خودساخته در فراه به دست آورده اند»

گروه طالبان در ولایت فراه گمرک موازی را ایجاد کرده و از تاجران این ولایت اخاذی می‌کند.

جمیله امینی، عضو شورای ولایتی فراه ادعا می‌کند که طالبان این گمرک را در منطقه پشت کوه این ولایت ایجاد کرده و در حال حاضر روزانه یک میلیون افغانی از تاجران اخاذی می‌کنند.

خانم امینی اما افزود که طالبان در شش ماه گذشته 15 میلیون افغانی از تاجران فراه پول به دست آورده‌اند و با این پول به سلاح‌های دوربین دار و مجهز دست یافته اند.

جمیله امینی همچنان می‌گوید که والی فراه به تاجران این ولایت گفته با طالبان کنار آیند، اما این ادعا از سوی اداره محلی فراه رد می‌شود.

ناصر مهری، سخنگوی والی فراه با اینکه ایجاد گمرک از سوی طالبان را می‌پذیرد؛ اما می‌گوید که این اداره در نظر دارد در مسیرهای که طالبان کمربندهایی برای اخاذی و گرفتن پول ایجاد کرده‌اند، پوسته‌های امنیتی افراز کند.

به گفته مهری، طالبان مکان مشخصی برای ایجاد گمرک ندارند.

او اضافه می‌کند، هر از گاهی طالبان در فاصله های 30 تا 40 کیلومتری شهر فراه هم از موترهای تجار اخاذی می‌کنند. گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

فراه از جمله ولایت‌های نا امن در غرب کشور است که طالبان در برخی از ولسوالی‌های آن حضور گسترده داشته و سال گذشته فعالیت‌های این گروه به حدی شدت گرفت که این ولایت تا پرتگاه سقوط رفت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA