ads

طالبان مسلح بر هفتاد و پنج درصد خاک ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز تسلط دارند

در حال حاضر نزدیک به هشتاد درصد خاک ولسوالی دشت‌ارچی کندز در دست طالبان مسلح است .
هرچند دو ماه پیش مسئولان امنیتی کندز از راه اندازی عملیات نظامی زیرنام پامیر یک در مرکز و ولسوالی‌های کندز خبر داده گفتند در نتیجه این عملیات دست‌آوردهای قابل لمس نیز داشته اند اما اکنون نصرالدین‌سعدی ولسوال دشت‌ارچی می گوید تا کنون در این ولسوالی عملیات برای سرکوب گروه‌های مخالف مسلح دولت راه‌اندازی نشده است و هم اکنون هفتاد و پنج درصد خاک دشت‌ارچی از سوی طالبان مسلح اداره می شود.

نویسنده: zekria
4 حوت 1395
طالبان مسلح بر هفتاد و پنج درصد خاک ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز تسلط دارند

در حال حاضر نزدیک به هشتاد درصد خاک  ولسوالی دشت‌ارچی کندز در دست طالبان  مسلح است .
هرچند دو ماه پیش مسئولان امنیتی کندز از راه اندازی عملیات نظامی زیرنام پامیر یک در مرکز و ولسوالی‌های کندز خبر داده گفتند در نتیجه این عملیات دست‌آوردهای قابل لمس نیز داشته اند اما  اکنون نصرالدین‌سعدی ولسوال دشت‌ارچی می گوید تا کنون در این ولسوالی عملیات برای سرکوب گروه‌های مخالف مسلح دولت راه‌اندازی نشده است و هم اکنون هفتاد و پنج درصد خاک دشت‌ارچی از سوی طالبان مسلح اداره  می شود.
او هشدار می دهد که اگر در یک ماه باقی مانده از موسم زمستان این ولسوالی شاهد راه‌اندازی  عملیات نظامی نباشد ممکن تمام ولایت کندز از راه همین ولسوالی برای بار دیگر بدست طالبان  مسلح سقوط کند.
در همین‌حال امرالدین‌ولی رییس شورای ولایتی کندز نیز از عملیات نیروهای امنیتی افغان در این ولایت انتقاد می کند و می گوید که،تاکنون نتیجه عملیات نظامیان  افغان روشن نیست و این نیروها دست آوردی نیز نداشته اند.
اما جنرال عبدالحمید‌حمیدی قوماندان امنیه  کندز تاکید دارد که عملیات نظامی در تمامی بخش های این ولایت ادامه دارد.او تاکید می کندکه تمامی خلاهای امنیتی که در گذشته منجر به سقوط کندز شده بود اکنون پُر شده است.
این در حالیست که باشنده‌های این ولایت همواره از گشت و گذار جنگجویان  گروه های مخالف مسلح دولت در بخش های مختلف کندز به ویژه در اطراف  شهر کندز شکایت داشته اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA