ads

طالبان در تلاش گرفتن ولسوالی های کلیدی در هلمند

مقامات محلی می گویند که بیش از 200 تن از نیروهای امنیتی در حملات شدید طالبان در هلمند کشته شده اند. به نقل از نیویورک تایمز، حاجی محمد شریف، ولسوال موسی قلعه روز جمعه گفت: وضعیت رو به وخامت است و طالبان در بازار هستند.

نویسنده: The Killid Group
16 سنبله 1393
طالبان در تلاش گرفتن ولسوالی های کلیدی در هلمند

مقامات محلی می گویند که بیش از 200 تن از نیروهای امنیتی در حملات شدید طالبان در هلمند کشته شده اند.
به نقل از نیویورک تایمز، حاجی محمد شریف، ولسوال موسی قلعه روز جمعه گفت: وضعیت رو به وخامت است و طالبان در بازار هستند.
وی تاکید کرد: اگر وضعیت به همین گونه باقی بماند، این ولسوالی به زودی به دست طالبان خواهد افتاد.
یک جنرال اردو که با وضعیت ولسوالی سنگین آشنایی دارد، می گوید: در 3 ماه گذشته، طالبان 788 حمله را بر ولسوالی سنگین و 2 ولسوالی مجاور، نوزاد و کجکی انجام داده اند.
این جنرال که نخواست نامش فاش شود، گفت: در تمام این حملات از ماه جون تا کنون 71 سرباز اردوی ملی کشته و 214 تن از آنان زخمی شده اند در حالی که 159 پولیس در ولسوالی سنگین کشته و 219 تن از آنان زخمی شده اند.
اما عمر زواک، سخنگوی والی هلمند آماری به مراتب پایین تر را اعلام کرد. وی روز شنبه گفت: 900 تن به شمول غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند که از این رقم 150 تن نیروهای امنیتی اند.
جمعه گل همت، قوماندان امنیه ولایت هلمند نیز می گوید: اگر به نیروهای ما حمایت، سلاح و مهمات کافی نرسد، نبرد در ولسوالی سنگین از کنترول خارج می شود و اگر دشمن کنترول این ولسوالی را به دست گرفت، تصرف مجدد آن بسیار سخت تر خواهد بود.
جنرال همت با شکایت از این که نیروهای ایتلاف حمایت هوایی از نیروهای افغان نکرده اند، گفت: ما صدبار از ناتو درخواست حمایت هوایی کردیم، ولی آنان جواب مثبت ندادند.
گرینبرگ، یکی از سخنگویان آیسف می گوید: آیسف نیروهای افغان را در ولسوالی سنگین حمایت هوایی کرده است.
وی افزود: آیسف درخواست های آنان را دریافت کرده و در چندماه گذشته و هفته های گذشته به ولسوالی سنگین حمایت هوایی فرستاده است.
این در حالی است که از مدتی بدین سو، طالبان حملات گسترده را در ولایت هلمند انجام داده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA