ads

شکایت مردم غزنی از تلفات غیرنظامیان

شماری از باشنده گان ولایت غزنی از کشته شدن افراد ملکی توسط نیرو های خارجی شکایت دارند. به گزارش رادیو کلید غزنی، داکتر غنی بهادری یکتن از اعضای شورای عالی  صلح در ولایت غزنی می گوید،

نویسنده: The Killid Group
21 سرطان 1390
شکایت مردم غزنی از تلفات غیرنظامیان

شماری از باشنده گان ولایت غزنی از کشته شدن افراد ملکی توسط نیرو های خارجی شکایت دارند.

به گزارش رادیو کلید غزنی، داکتر غنی بهادری یکتن از اعضای شورای عالی  صلح در ولایت غزنی می گوید، در این اواخر، شماری زیادی از غیرنظامیان که هیچگونه ارتباطی  با مخالفین دولت نداشته اند،  در ولسوالی های اندر، ناوه و خوگیانی این ولایت بر اثر  حملات نیرو های خارجی کشته شدند.

داکتر بهادری از مقامات محلی این ولایت خواست تا جلو تهدید  و کشته شدن غیرنظامیان را در  این ولایت بگیرند

موسی خان اکبر زاده والی ولایت غزنی نیز با تایید خبر کشته شدن غیرنظامیان در ولسوالی خوگیانی این ولایت، می گوید: مردم غزنی همیشه  به خاطر کشته شدن افراد ملکی نزد وی مراجعه کرده اند، اما به خاطر کشته شدن نیرو های نظامی هیچ کسی شکایت ندارد.

والی غزنی همچنین گفت که در رابطه به کشته شدن افراد ملکی در ولسوالی خوگیانی  با سه تن از جنرالان نیرو های خارجی صحبت کرده و آنها نیز از کشته شدن سه تن در این ولسوالی معذرت خواهی کرده اند.

گفتنی است  غیرنظامیان نه تنها در حملات  نیروهای خارجی کشته می شوند، بلکه بر اثر انفجار ماین های کنار جاده که توسط مخالفین دولت کار گذاری می گردد نیز جان های شانرا از دست می دهند.

گفته می شود که چندی قبل یک عراده موتر تونس در منطقهء “زرد آلو” ولسوالی قره باغ با ماین کنار جاده که توسط مخالفین دولت جا سازی گردیده بود، برخورد نمود که بر اثر آن 4 تن به شمول دو طفل کشته شدند.

در همان روز در منطقه “شهباز” از مربوطات شهر غزنی نیز یک عرداه موتر سراچه با ماین کنار جاده برخورد نمود  که در آن 3  تن از راکبین موتر سراچه کشته شدند

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA