ads

شورای عالی صلح دیدار نمایندگان حکومت و گروه طالبان در عربستان را شایعه خواند

شورای عالی صلح خبرها درباره دیدار نمایندگان حکومت و گروه طالبان در عربستان سعودی را شایعه می‎خواند.
شماری از رسانه‎های خارجی روز گذشته خبر دادند که نمایندگان حکومت و گروه طالبان به تازگی در پیوند به امنیت انتخابات ولسی جرگه و رهایی شماری از زندانیان طالبان از سوی حکومت در عربستان

عابده طلایی
7 میزان 1397
شورای عالی صلح دیدار نمایندگان حکومت و گروه طالبان در عربستان را شایعه خواند

شورای عالی صلح خبرها درباره دیدار نمایندگان حکومت و گروه طالبان در عربستان سعودی را شایعه می‎خواند.
شماری از رسانه‎های خارجی روز گذشته خبر دادند که نمایندگان حکومت و گروه طالبان به تازگی در پیوند به امنیت انتخابات ولسی جرگه و رهایی شماری از زندانیان طالبان از سوی حکومت در عربستان سعودی با هم دیدار کرده‎اند.
احسان‎الله طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح، می‎گوید که این خبرها بنیاد ندارد و تا هنوز هیچ نوع مذاکره رسمی میان حکومت و طالبان انجام نشده است.
ذبیح‎الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، نیز خبرها درباره دیدار نمایندگان دو طرف در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، را تکذیب کرده است.

تلاش‎ها برای تسریع پروسه صلح
همزمان با نشر این خبرها، شورای عالی صلح یک ورکشاپ آموزشی پنج روزه را زیر عنوان “روابط استراتیژیک، آغاز مذاکرات و شیوه‎های میانجی‏گری برای صلح” به منظور تسریع پروسه صلح در شهر کابل برگزار کرده است.
مقام‎های شورای عالی صلح با اظهار رضایت از تلاش‎های این شورا در عرصه تأمین صلح در کشور، برگزاری این ورکشاپ را در این راستا مؤثر توصیف می‎کنند.
محمدکریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح، روز شنبه در مراسم گشایش این ورکشاپ گفت که یخ‏های بی‎اعتمادی میان حکومت و گروه طالبان در حال آب شدن است.
خلیلی اما تصریح کرد که تا هنوز هیچ‎گونه گفتگوی رسمی میان حکومت و گروه طالبان صورت نگرفته است.
در همین حال، پیتر بروگل، سفیر آلمان در کابل، می‎گوید که صلح در افغانستان یک نیاز اساسی است، اما تحقق آن نیاز به کار بیشتری دارد: “مصالحه نیازمند زمان، صبر، مذاکره و میانجی‎گری است و مؤثریت کارهای عملی برای آوردن صلح بیشتر است نسبت به کار تنها روی کاغذ.”
او تأکید کرد که کشورش در کنار افغانستان برای دست یافتن به صلح دایمی می‎ایستد.
این تلاش‎ها در حالی آغاز شده است که گروه طالبان به صراحت و چندین بار اعلام کرده است که طرف مذاکره این گروه درباره سرنوشت افغانستان، تنها امریکا است.
اخیراً گزارش‎هایی به نشر رسیده است که نمایندگان گروه طالبان دو بار با مقام‎های امریکایی برای بحث درباره جنگ و صلح افغانستان با هم دیدار کرده‎اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA