ads

شورای امنیت سازمان ملل در مورد حمله کیمیایی در سوریه نشست اضطراری برگزار می کند

در پی حمله ای کیمیایی در سوریه  دستکم نزدیک به 60 کشته و دها زخمی برجاگذاشت،  شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که، قرار است در این مورد یک  جلسه ای فوق العاده برگزار کند. براساس گزارش رسانه ها،  این حمله در شهر خان شیخون ولایت  ادلب که تحت کنترل  افراد مسلح مخالف حکومت […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
16 حمل 1396
شورای امنیت سازمان ملل در مورد حمله کیمیایی در سوریه نشست اضطراری برگزار می کند

در پی حمله ای کیمیایی در سوریه  دستکم نزدیک به 60 کشته و دها زخمی برجاگذاشت،  شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که، قرار است در این مورد یک  جلسه ای فوق العاده برگزار کند.
براساس گزارش رسانه ها،  این حمله در شهر خان شیخون ولایت  ادلب که تحت کنترل  افراد مسلح مخالف حکومت بشار اسد است، انجام شده و دران برعلاوه زنان، کودکان نیز کشته و زخمی شده اند.
با این حال، جلسه اضطراری روز چهارشنبه شورای امنیت به درخواست فرانسه و بریتانیا برگزار خواهد شد.
متیو رایکرافت سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد این حمله را یک خبر بسیار بد برای صلح در سوریه خوانده  و گفته  آنچه که در ادلب رخ داد یک جنایت جنگی به شمار می رود.
استفان دی میستورا  نماینده  سازمان ملل در امور سوریه نیز  این رویداد را یک حمله “هولناک” توصیف کرده و گفته است که مسئولان این حمله با ید شناسایی و مسئول شناخته شوند.
این در حالیست که،  بسیاری از کشور های جهان به شمول امریکا در واکنش به این رویداد، دولت سوریه را مسوول این حمله می دانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA