ads

ششمین نشست سران کشورهای قلب‌آسیا، امروز در هند آغاز می‌شود

نشست مقدماتی کشور های عضو پروسۀ موسوم به قلب‌آسیا امروز در شهر امرتسر هند آغاز خواهد شد؛ اما نشست اصلی آن فردا با حضور سران 14 کشوری که عضویت این پروسه را دارند، برگزار می‌گردد.

نویسنده: zekria
13 قوس 1395
ششمین نشست سران کشورهای قلب‌آسیا، امروز در هند آغاز می‌شود

نشست مقدماتی کشور های عضو پروسۀ موسوم به قلب‌آسیا امروز در شهر امرتسر هند  آغاز خواهد شد؛ اما نشست اصلی آن فردا با حضور سران 14 کشوری که عضویت این پروسه را دارند، برگزار می‌گردد.
وزارت خارجه دولت افغانستان، می‌گوید: بررسی چالش‌ها، استراتیژی مشترک مبارزه با تروریزم و انکشاف اقتصادی از مسایل مورد بحث در این نشست خواهد بود.
از سوی هم، مقام‌های سفارت افغانستان در هند، اظهار امیدواری می‌کنند که، سران نشست قلب‌آسیا مسودۀ استراتیژی مبارزه علیه تروریزم را که از سوی افغانستان ارایه می‎شود، تصویب کنند.
به گفتۀ آنان، در این نشست به کشور های عضو، وظایف مشخص داده خواهد شد که افغانستان را در بخش‌های اعتماد سازی، مبارزه با تروریزم، رشد و انکشاف تجارت و زیربنا ها، همکاری اقتصادی منطقه‌یی، مبارزه با حوادث و رشد آموزش و تحصیلات عالی همکاری کنند.
اطلاعات ارایه شده از سوی وزارت خارجه هند، نشان می‌دهد که، در این نشست دو روزه مقام‌های چهل کشور و سازمان منطقه‌یی در باره چگونگی برقراری صلح و ثبات در افغانستان بحث خواهند کرد.
از سوی هم، در کنار هند، چین، روسیه، ترکیه، ایران و عربستان از کشورهای تاثیر گذار  در این نشست گفته می‌شود.
نشست قلب‌آسیا در سال 2011، به پیشنهاد افغانستان و ترکیه اساس گذاشته شد و پس از آن  و هر سال در یکی از کشورهای عضو، برگزار می‌گردد.
نشست قلب‌آسیا، ۱۴ کشور عضو دارد که شامل افغانستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرغزستان، پاکستان، روسیه، عربستان‌سعودی، تاجکستان، ترکیه، ترکمنستان و امارات متحده عربی می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA