ads

سيگار از بدتر شدن اوضاع امنيتی در افغانستان نگران است

سیگار یا بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه اش که از سوی جان سوپکو رییس این نهاد به کنگره امریکا فرستاده شده، چند چالش عمده را در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برجسته ساخته است. در گزارش تازه ی سیگار، عدم دسترسی به نظارت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای ارزیابی موثریت و نیاز های آنان از سوی نیروهای امریکایی، نبود آمار مشخص از شمار نیروهای برحال امنیتی و دفاعی، دشواری پیمایش قابلیت نیروهای امنیتی و دفاعی، عدم شفافیت در مصرف کمک های اختصاص یافته برای این نیروها، از موارد عمده ی است که به گفته ی این نهاد پایه های ثبات در کشور را شکننده کرده است.

نویسنده: The Killid Group
11 ثور 1395
سيگار از بدتر شدن اوضاع امنيتی در افغانستان نگران است

سیگار یا بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه اش که از سوی جان سوپکو رییس این نهاد به کنگره امریکا فرستاده شده، چند چالش عمده را در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برجسته ساخته است.
در گزارش تازه ی سیگار، عدم دسترسی به نظارت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای ارزیابی موثریت و نیاز های آنان از سوی نیروهای  امریکایی، نبود آمار مشخص از شمار نیروهای برحال امنیتی و دفاعی، دشواری پیمایش قابلیت نیروهای امنیتی و دفاعی، عدم شفافیت در مصرف کمک های اختصاص یافته برای این نیروها، از چالش های عمده ی است که  در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قرار دارد.
در این گزارش هم چنان آمده است که کنگره ی امریکا از سال 2002 به این سوء 68 میلیارد دالر را برای کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اختصاص داده است.
در این گزارش همچنان نگاشته شده که در سال 2015 میلادی امریکا حدود دو میلیارد دالر را برای آزادی افغانستان در امر مصرف کمک ها هزینه کرده است، اما اکنون به دلیل ازاد گذاشته شدن دولت افغانستان در مصرف این پول میزان کنترول از شفافیت مصرف آن پایین آمده است.
از سویی هم در گزارش این نهاد آمده که این وضعیت سبب شده تا نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در حال عقب گرد باشند و پایه های ثبات در این کشور لرزان شوند.
این گزارش هم چنان افزوده که در حال حاضر وضعیت امنیتی در افغانستان در حال بدتر شدن است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA