ads

سفر شهروندان نیپالی به هدف کار به افغانستان ممنوع اعلام شد

دولت نیپال در پی کشته شدن 14 شهرونداش در یک حمله انتحاری در کابل، سفر شهروندان اش  برای کار به افغانستان را ممنوع  اعلام کرد.

نویسنده: The Killid Group
5 سرطان 1395
سفر شهروندان نیپالی به هدف کار به افغانستان ممنوع اعلام شد

دولت نیپال در پی کشته شدن 14 شهرونداش در یک حمله انتحاری در کابل، سفر شهروندان اش  برای کار به افغانستان را ممنوع  اعلام کرد. دولت نیپال در پی کشته شدن 14 شهرونداش در یک حمله انتحاری در کابل، سفر شهروندان اش  برای کار به افغانستان را ممنوع  اعلام کرد.
شردان رای، وزیر اطلاعات نیپال روز جمعه  گفت که شورای وزیران این کشور برای حفظ امنیت شهروندانش ،این تصمیم را گرفته است.
بربنیاد این تصمیم تازه، شهروندان نیپالی به کشور های عراق، سوریه و  لیبیا  نیز نمی توانند سفر کنند؛ زیرا در  این کشور ها نیز خشونت های مسلحانه جریان دارد.
به گفته ی یک مقام نیپالی، سلامت نیپالی هایی که در مناطق خطرناک کار می کنند نگرانی عمده   دولت  را تشکیل می دهد و به همین دلیل  در تلاش اند که هزاران تن از شهروندان این کشور را که  در حال حاضر در افغانستان کار می کنند، دوباره به کشور برگرداند.
پیش از این دولت نپال در سال 2011 میلادی  به  گونه  موقت محدودیت سفر شهروندان این کشور به افغانستان برای کار در دفاتر سازمان ملل، ناتو و سفارتخانه کشورهای غربی در افغانستان را لغو کرده بود.
آمار ارایه شده از سوی رسانه های نیپالی می رسانند که در 10 ماه گذشته،  دستکم یک هزار و 213 شهروند  این کشور برای کار در افغانستان مجوز دریافت کرده ا ند که در حال حاضر حدود 20 هزار شهروند نپالی در مناطق مختلف کشور از جمله  در کابل مصروف کار اند.
در نتیجه حمله انتحاری هفته گذشته که یک موتر حامل شهروندان نپیالی در مربوطات حوزه نهم امنیتی شهر کابل هدف قرار گرفت، 14 شهروند این کشور کشته و به شمول 4 شهروند افغان 5 نیپالی دیگر زخمی شدند.
گروه طالبان مسوولیت این  حمله را برعهده گرفته ادعا کردند که در نتیجه این حمله بیشتر از 20 نظامی خارجی کشته و زخمی شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA