ads

سفر به دنبال آرزوهای گم شده

عزیزغزنوی آوازخوان سابقه‌دار رادیو تلویزیون ملی به دنبال آرزوی گم کرده‌اش به دیار ابدیت سفر کرد. او که 63سال عمر کرد، هفته گذشته درکابل چشم از جهان پوشید و هوادرانش را به غم و اندوه نشاند. غزنوی در دوران فعالیت خود به دنبال “دل” گشت و به همین دلیل خود نیز در دل نشست: “من به دنبال دلم، با چشم خونبار آمدم/ آرزو گم کرده‌ام با حالت زار آمدم.”

نویسنده: The Killid Group
24 جدی 1391
سفر به دنبال آرزوهای گم شده

عزیزغزنوی آوازخوان سابقه‌دار رادیو تلویزیون ملی به دنبال آرزوی گم کرده‌اش به دیار ابدیت سفر کرد.

او که 63سال عمر کرد، هفته گذشته درکابل چشم از جهان پوشید و هوادرانش را به غم و اندوه نشاند.

غزنوی در دوران فعالیت خود به دنبال “دل” گشت و به همین دلیل خود نیز در دل نشست: “من به دنبال دلم، با چشم خونبار آمدم/ آرزو گم کرده‌ام با حالت زار آمدم.”

سال جاری خورشیدی، سال تاسف‌باری برای هنرمندان کشور به خصوص هنر موسیقی به شمار می‌آید. در سال جاری، شاه زمان وریح، احسان اتیل هنرمند محبوب تیاتر، ظاهرهویدا، استاد هماهنگ و به تازگی عزیز غزنوی از بین هنرمندان کشور جامه عدن پوشیدند.

عزیزغزنوی، از هنرمندان با سابقه رادیو تلویزیون ملی به حساب می‌آید که در دوران فعالیت هنری خود آهنگ‌های زیادی را به یادگار گذاشته است.

مرگ عزیزغزنوی، اندوه و تأثر فراوانی به بار آورد و حامدکرزی رییس جمهوری در پیامی ضمن همدردی با خانواده‌ وی، مرگ او را یک “ضایعه ” در عرصه هنر موسیقی کشور خوانده است.

وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز مرگ عزیزغزنوی را یک ضایعه دانسته و گفته است: “در یک سال و چند ماه اخیر که سپری شد، درکنار اخبار مسرت بار و موفقیت‌های که داشتیم، جامعه فرهنگی وهنری کشور ما را خبرهای غم‌انگیز نیز تکان داد.”

در کنار این‌ها در نخستین ساعت پس از فوت عزیزغزنوی، سیلی از کاربران صفحه انترنتی فیسبوک نیز با دست به دست کردن تصویرها و آهنگ‌های عزیز غزنوی یاد او را گرامی داشتند.

احسان یاری، یک تن از این کاربران در صفحه فیسبوکش نوشته است: “عزیزغزنوی، هنرمند باسابقه کشور نه تنها با رفتن خود، اقاربش را داغدار کرد، بلکه عرصه موسیقی کشور را نیز به ماتم نشانده است، غزنوی از متعهدان به موسیقی بود و می‌کوشید موسیقی در عرصه تجارت و مبتذل شدن گام بر ندارد.”

سروش یکی دیگر از این کاربران نیز نگاشته است:” عزیزغزنوی، رسالتش را در برابر موسیقی کشور به انجام رساند و حال نوبت هنرمندان جوان است که با دنبال کردن راه وی، این مسیر را همچنان ادامه دهند.”

از سویی هم، زرین انحور رییس عمومی رادیو تلویزون ملی کشور نیز گفته است: “عزیزغزنوی یکی از هنرمندان محبوب وسابقه‌دار کشور بود که درشرایط دشوار به هنرموسیقی ادامه داد و خدماتی را درعرصه این هنرانجام داده است.”

به گفته وی، از عزیزغزنوی، در آرشیف رادیو افغانستان و آرشیف تلویزیون ملی آهنگ‌های به جا مانده است که نه تنها برای رادیو وتلویزیون ملی بلکه برای تمام مردم افغانستان یک گنجینه هنری به شمار می‌آید.

عزیزغزنوی دریک خانواده روشنفکر درشهرغزنی متولد شده است. وی مکتب را در لیسه حبیبیه به اتمام رساند و پس از آن به حیث تهیه‌کننده موسیقی در اداره نشرات رادیو افغانستان، مدیرعمومی موسیقی رادیو، مدیرعمومی موسیقی رادیو تلویزیون افغانستان، رییس تولید موسیقی رادیو تلویزیون ملی و مدیر تطبیق موسیقی رادیو به ایفای وظیفه پرداخته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA