ads

سرتاج عزیز بر بازنگری پالیسی افغانستان در مورد مذاکرات صلح با طالبان مسلح تاکید کرد

سرتاج عزیز، مشاور روابط بین المللی صدارعظم پاکستان، می گوید: طالبان قادر نیستند تا مناطق بزرگ و یا پایتخت افغانستان را به تصرف خود درآورند؛ اما این گروه برای مدت طولاتی قادر به ادامه جنگ با نظامیان افغان است. عزیز در گفتگو با صدای امریکا، از رهبران حکومت وحدت ملی کشور خواسته که از اتهام […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
30 جدی 1395
سرتاج عزیز بر بازنگری پالیسی افغانستان در مورد مذاکرات صلح با طالبان مسلح تاکید کرد

سرتاج عزیز، مشاور روابط بین المللی صدارعظم پاکستان، می گوید: طالبان قادر نیستند تا مناطق بزرگ و یا پایتخت افغانستان را به تصرف خود درآورند؛ اما این گروه برای مدت طولاتی قادر به ادامه جنگ با نظامیان افغان است.
عزیز در گفتگو با صدای امریکا، از رهبران حکومت وحدت ملی کشور خواسته که از اتهام زنی بر پاکستان دست بردارند و دیگر اسلام آباد را عامل بدتر شدن اوضاع در افغانستان ندانند.
به گفتۀ او، دولت افغانستان به عوض مقصر خواندان پاکستان پالیسی خود را در بخش مذاکرات صلح و پایان خشونت های مسلحانه در افغانستان بازنگری کند.
او مدعی است که دولت افغانستان مورد طالبان اجماع سیاسی ندارد، زیرا به باور مشاور روابط بین الملل صدر اعظم پاکستان در مورد اینکه با طالبان به حیث تروریسیت رفتار صورت گیرد ویا طرف دخیل در سیاست های ملی ابهام وجود داد.
منبع، علاوه کرده است موجودیت ابهام در مورد گروه طالبان، تلاش های مذاکرات صلح را با مشکل روبرو کرده است.
این مقام پاکستانی می گوید: نظامیان خارجی در تلاش اند که افغانستان را در جلوگیری از دست یافتن طالبان به قلمرو وسیعتر کمک کنند، زیرا اگر آنان مناطق بیشتری را تصرف کنند، مایل به مذاکره نخواهند بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA