ads

سخنگوی گروه داعش در سوریه کشته شد

رسانه‌های نزدیک به گروه داعش، از کشته شدن ابو محمد عدنانی، سخنگوی این گروه خبر می‌دهند.
از سوی هم، وزارت دفاع امریکا، می‌گوید: عدنانی در یک حمله دقیق در نزدیکی شهر الباب سوریه هدف قرار گرفته؛ اما در حال حاضر مصروف بررسی نتایج این حمله می‌باشد

نویسنده: zekria
10 سنبله 1395
سخنگوی گروه داعش در سوریه کشته شد
سخنگوی گروه تروریستی داعش

رسانه‌های نزدیک به گروه داعش، از کشته شدن ابو محمد عدنانی، سخنگوی این گروه خبر می‌دهند.
از سوی هم، وزارت دفاع امریکا، می‌گوید: عدنانی در یک حمله دقیق در نزدیکی شهر الباب سوریه هدف قرار گرفته؛ اما در حال حاضر مصروف بررسی نتایج این حمله می‌باشد.
با این حال، خبرگزاری اعماق، که اخبار داعش را پوشش می‌دهد، با پخش خبرنامه‌ای  منسوب به این گروه نوشته: “عدنانی در حلب و در حالی که مشغول بازدید از عملیات نیروهای داعش علیه حملات اخیر نیروهای دولتی سوریه بود، کشته شده است.”
عدنانی یکی از برجسته ترین چهره‌های گروه داعش است که از نخستین روز های ایجاد این گروه، مسوولیت اطلاع رسانی را بر عهده داشت.
پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، نیز عدنانی را معمار اصلی عملیات خارجی داعش می‌خواند.
به گفته او، عدنانی حرکات جنگجویان داعش را هماهنگ می‌کرد، به گونه مستقیم حملات انفرادی علیه غیرنظامیان و نظامیان را تشویق و سازمان‌دهی می‌نمود و فعالانه سرباز گیری می‌کرد.
این در حالیست که امریکا برای کشتن و یا اطلاعاتی که به بازداشت ابو محمد عدنانی، منجر شود، پنج ملیون دالر جایزه تعیین کرده بود.
ابومحمد عدنانی، ۳۹ سال سن داشت، او در یک شهر در شمال سوریه تولد شده بود و به گفته‌ای امریکا، یکی از نخستین افراد مسلح داعش بود که نسبت به اعزام سربازان امریکایی به عراق در سال ۲۰۰۳ واکنش نشان داده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA