ads

سحر به رضایت خود با افراد تفنگدار رابطه برقرار کرده بود

پولیس تخار ادعای تجاوز جنسی بر سحر دختر چهارده ساله ی افغان را رد می کند.روز گذشته برخی از رسانه‌های محلی تخار،گزارش‌هایی را منتشر کردند که گویا یک دختر چهارده ساله در ولایت تخار از سوی افراد تفنگ بدست ربوده شده و روزها را در نزد این افراد سپری کرده است .این روزنامه ها گزارش داده بودند که نُه فرد تفنگ دار مکرراٌ بر این دختر تجاوز جنسی کرده اند اما خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار در گفتگو با کلید می گوید که این دختر در اعترافات خود بیان کرده است که وی ربوده نشده بلکه با فردی بنام مستری صفت، رابطه داشته که این فرد موهای سرش را کوتاه کرده ، وی را لباس پسرانه می پوشانید و با دوستان خود به رضایت خود این دختر به مکان های مختلف می برد

نویسنده: zekria
9 جدی 1395
سحر به رضایت خود با افراد تفنگدار رابطه برقرار کرده بود

پولیس تخار ادعای تجاوز جنسی بر سحر دختر چهارده ساله ی افغان را رد می کند.
روز گذشته برخی از رسانه‌های محلی تخار،گزارش‌هایی را  منتشر کردند که گویا  یک دختر چهارده ساله در ولایت تخار از سوی افراد تفنگ بدست ربوده شده و روزها را در نزد  این  افراد سپری کرده است .این روزنامه ها  گزارش داده بودند که نُه فرد تفنگدار مکرراٌ بر این دختر تجاوز جنسی کرده اند  اما خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار در مصاحبه با کلید می گوید:این دختر در اعترافات خود بیان  کرده است  که وی ربوده نشده بلکه با فردی بنام مستری صفت، رابطه داشته که این فرد موهای سرش را کوتاه کرده ، وی را  لباس پسرانه می پوشانید و با دوستانش به رضایت خود این دختر به مکان های مختلف می برد .
این دختر گفته که روزها را با این افراد  زیر یک سقف سپری کرده است.
سخنگوی پولیس تخار تاکید دارد این دختر که باشنده‌ی اصلی ولایت کندز است چهارماه پیش به تخار آمده و با خانواده‌ی مامایش زنده گی می کند . هرچند این دخترمدعی است که چهارده سال  سن دارد است  اما اسیر می گوید: احتمال دارد سن این دختر بالاتر از چهارده‌سال باشد.
سخنگوی پولیس تخار می گوید:سحر اعتراف نموده  که پیش از این نیز با فردی بنام نوید که یک سرگروپ مسلح غیرمسوول در ولسوالی خان آباد کندز است و چند  تن دیگر نیز رابطه داشته است.
در حال حاضر دوتن بر اساس اعتراف سحر بازداشت شده اند و تلاش‌ها برای بازداشت سایر  افراد دخیل در این قضیه ادامه دارد .
در همین حال  یکی از مسوولان ریاست امور زنان تخار که نمی خواهد  نامش در خبر گرفته می شود  به کلید می گوید که تا کنون  جزییات این رویداد و اظهارات بانو سحر از سوی ارگان های امنیتی این  ولایت با  ریاست زنان  شریک ساخته نشده است.
این مسوول ریاست زنان تخار تاکید دارد که سحر در حال حاضر در خانه امن این ولایت به سر می برد اما سپوژمی وردک معین مسلکی و پالیسی وزارت زنان  می گوید که این وزارت قضیه سحر  را  دنبال  خواهد  کرد.
وردک تاکید دارد در بیشترین  موارد زنانی که مورد بدرفتاری جنسی و آزار و اذیت قرار گرفته اند در نتیجه تهدیدها مجبور به اظهاراتی شده اند که گویا به رضایت خود تن داده اند.
از سویی دیگر سید کریم تلاش سرپرست دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر در کندز می گوید در حال حاضر یک هیات  این کمیسیون  موظف شده تا این قضیه را بررسی کند.
سرپرست دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر در کندز اما  مسوولان امنیتی ولایت تخار را  به بی توجهی و کم  کاری در قسمت بازداشت افراد دخیل در این قضیه متهم می کند.
این مسوول کمیسیون حقوق بشر می پذیرد که بانو سحر پیش از این از سوی زرورمندان و تفنگ‌بدستان در کندز نیز مورد سوء استفاده‌های جنسی قرار گرفته است وی تاکید دارد که  اگر این بانو به خواست خودش نیز با زرورمندان  رابطه برقرار کرده باشد باید حکومت این رویداد را بررسی کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA