ads

سال تعلیمی جدید فردا در ولایت های سرد سیر رسماً آغاز می شود

قرار است فردا سال جدید تعلیمی در ولایت های سرد سیر کشور رسماً آغاز شود. مسولان در وزارت معارف می گویند: تلاش خواهند کرد در این سال با همکاری مردم مکاتبِ را که به روی دانش آموزان مسدود می باشند، بازگشایی کنند. مجیب مهر داد، سخنگوی این وزارت می گوید: آنان در سال روان تمام […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
2 حمل 1396
سال تعلیمی جدید فردا در ولایت های سرد سیر رسماً آغاز می شود
epa04943560 A picture made available 22 September 2015 shows a class of young Afghans posing for a picture a school on the outskirt of Kabul, Afghanistan, 21 September 2015. According to the United Nations during the Taliban regime, less than one million children were attending school, claiming that now that number has risen to 10.5 million, 36 percent of whom are girls. However, reports have doubted the credibility of a number of figures released by aid agencies relating to a number of schools which only exist on paper. EPA/JAWAD JALALI

قرار است فردا سال جدید تعلیمی در ولایت های سرد سیر کشور رسماً آغاز شود.
مسولان در وزارت معارف می گویند: تلاش خواهند کرد در این سال با همکاری مردم مکاتبِ را که به روی دانش آموزان مسدود می باشند، بازگشایی کنند.
مجیب مهر داد، سخنگوی این وزارت می گوید: آنان در سال روان تمام کودکان را که می خواهند شامل مکتب شوند، جذب می کنند و در این بخش هیچ گونه محدودیت وضع نشده است.
مهرداد امید وار است که در سال جدید تعلیمی رقم جدید الشمولان در مکاتب نسبت به سالهای گذشته بیشتر باشد.
با این حال، مقام های در وزارت معارف می پذیرند که بدلیل مشکلات ترانسپورتی تاکنون کتاب‌های درسی را به شانزده ولایت کشور ارسال نکرده اند.
اما رئیس جمهور اشرف غنی به وزارت های معارف و دفاع ملی دستور داده است که کتاب های درسی برای دانش آموزان در 16 ولایت کشور را به گونۀ فوری انتقال دهند.
این در حالیست، آمار ارایه شده از سوی وزارت معارف نشان میدهد که در حال حاضر بیش از 9 میلیون دختر و پسر در مکاتب سراسر کشور مصروف فرا گیری آموزش می باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA