ads

ساحه تحت حاکمیت نیروهای امنیتی افغان کاهش یافته است

از اواخر سال 2015 میلادی تا اگست 2016 نظامیان افغان کنترول نُه درصد ساحه تحت حاکمیت خود را از دست داده اند.

نویسنده: zekria
23 جدی 1395
ساحه تحت حاکمیت نیروهای امنیتی افغان کاهش یافته است

از اواخر سال 2015 میلادی تا اگست 2016 نظامیان  افغان کنترول نُه درصد ساحه تحت حاکمیت خود را از دست داده اند.
سیگار یا اداره سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان می گوید: تا بیست و هفتم نوامبر سال 2015 میلادی نیروهای امنیتی افغان بر 72 درصد خاک ولسوالی‌های کشور حاکمیت داشتند در حالیکه این رقم تا 28 آگست سال 2016 میلادی به 63 اعشاریه سه درصد کاهش یافته است.
جان سوپکو سرمفتش ویژۀ ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان که به  روز چهارشنبه در مرکز مطالعات ستراتیژیک بین المللی در واشنگتن سخن می گفت افزود: پس از آنکه نظامیان افغان مسوولیت تامین امنیت کشورشان را در اواخر سال 2014 میلادی به دوش گرفتند شمار گروه‌های مخالف مسلح دولت این  کشور افزایش یافت.
آقای سوپکو تاکید کرده است که افزایش گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان سبب شده است تا برخی ساحات وولسوالی‌های این کشور درسال پار میلادی برای کوتاه مدت و درازمد ت  زیر کنترول گروه‌های مخالف مسلح قرارگیرند.
سرمفتش ویژه امریکا با تاکید بر این که د رحال حاضر بیست گروه شورشی در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان حضور و فعالیت دارند افزوده است که اما نیروهای امنیتی افغان ساحات از دست رفته را پس از سقوط مؤقت دوباره تصرف کرده اند.
در گزارش تازه سیگار هم چنان آمده است  که گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان شصت درصد  منابع مالی خود را از طریق  کشت ،تولید و  قاچاق موادمخدر و متباقی 40 درصد دیگر را از راه‌های مختلف به ویژه جمع‌آوری مالیات از کسانی که در ساحه تحت حاکمیت شان زنده‌گی می کنند بدست میاورند.
ادارۀ سرمفتش ویژه ایالات متحده در امور بازسازی افغانستان گفته است که پس از ۱۵ سال، تاهنوزهم حکومت افغانستان خودکفا نشده است و برای “بقای خود در آینده” به کمک و همکاری کشورها و نهاد‌های تمویل کننده نیاز دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA