ads

ریاست معارف ولایت کندهار از سوی دو رییس اداره می شود

در حال حاضر ریاست معارف ولایت کندهار دو رییس دارد که یکی از این رؤسا از سوی اداره محلی کندهار و دیگر از سوی وزارت معارف گماشته شده است.

نویسنده: zekria
23 دلو 1395
ریاست معارف ولایت  کندهار از سوی دو رییس اداره می شود

در حال حاضر ریاست معارف ولایت کندهار دو رییس دارد که یکی از این رؤسا از سوی اداره  محلی کندهار و دیگر از سوی وزارت معارف گماشته شده  است.
سرپرست معارف کندهار که هم‌اکنون در این ولایت  حضور دارد می‌گوید که در هم‌آهنگی با وزارت معارف  کار می کند اما رییس رسمی این ریاست در کابل به سر می برد.
در همین حال شماری از فعالان مدنی در این ولایت با انتقاد از نحوه گمارش در ریاست معارف می گویند:”که  هشتاد درصد  مامورین این ریاست،مدیران  مکاتب و معلمین در نتیجه فشار  زورمندان و داشتن ارتباطات به کار گماشته شده اند که این موضوع ،زمینه فساد در ادارات مربوط به  معارف‌کندهار را افزایش داده است”.
محب الله قادری سرپرست ریاست معارف کندهار نیز این موضوع  را تایید می کند اما  می گوید: “تلاش‌ها به هدف وارد شدن اصلاحات در ریاست معارف و بخش‌های مربوط به این اداره آغاز شده است”.
این در حالیست که  موجودیت نا امنی ها،مداخله زورمندان در امور مربوط به معارف،و موجودیت معلمین  غیر‌مسلکی سبب شده است  تا از میان  573 باب مکتب در کندهار  درهای 153 باب آن مسدود مانده وتا‌کنون نیمی از این مکاتب بدون ساختمان باقی بمانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA