ads

روی ایجاد سه کمیته میان افغانستان و ایران توافق شد

قرار است سه کمیته مشترک امنیتی، فرهنگی و اقتصادی میان افغانستان و ایران ایجاد شود.
محمد آصف رحیمی والی هرات امروز در یک نشست خبری مشترک با علی رضا رشیدیان والی ولایت خراسان رضوی ایران، از ایجاد کمیته های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی مشترک میان دو کشور خبر داده و گفت که این کمیته ها در توسعه روابط، تاثیر گذار خواهد بود.

نویسنده: zekria
11 عقرب 1395
روی ایجاد سه کمیته  میان افغانستان و ایران توافق شد

قرار است سه کمیته مشترک امنیتی، فرهنگی و اقتصادی میان افغانستان و ایران ایجاد شود.
محمد آصف رحیمی والی هرات امروز در یک نشست خبری مشترک با علی رضا رشیدیان والی  ولایت خراسان رضوی ایران، از ایجاد کمیته های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی مشترک میان دو کشور خبر داده و گفت که  این کمیته ها در توسعه روابط، تاثیر گذار خواهد بود.
رحیمی افزود:” تفاهمات صورت گرفته روی موضوعات مختلف از جمله مسئله خواهر خوانده گی ولایات هرات و مشهد، ایجاد دیپارتمنت گردشکری و باستان شناسی در پوهنتون هرات، ایجاد مرکز مشترک صحت و درمان، برگزاری نمایشگاه های مشترک و ایجاد یک مرکز تجاری به منظور فراهم شدن سهولت در عرصه واردات مواد سوختی می باشد.”
با این حال علی رضا رشیدیان، والی خراسان ایران می گوید قرار است اعضای این کمیته ها، مشترکا روی موضوعات مختلف صحبت  کند و راهکارهای اجرایی  را  برای حل مشکلات امنیتی، تجاری و فرهنگی میان دو کشور اتخاذ نماید.
این در حالیست که  شماری از باشنده گان هرات می گویند در صورت تفاهم بر سر ایجاد کمیته های مشترک میان والی های هرات و مشهد موثر خواهد بود که این پلان ها جنبه عملی داشته باشد.
به باور مردم این نشست ها بیشتر نمادین بوده و بر جنبه عملی آن کمتر اقدام شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA