ads

روند رای دهی برای انتخاب رییس جمهور جدید ایران آغاز شد

دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دور انتخابات شوارها و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ایران صبح امروز رسماً آغاز شد.

نویسنده: ISMAT MAYAR
29 ثور 1396
روند رای دهی برای انتخاب رییس جمهور جدید ایران آغاز شد

دوازدهمین دور انتخابات ریاست  جمهوری و پنجمین دور انتخابات شوارها و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ایران صبح امروز رسماً آغاز شد.
شهروندان  ایران برای انتخاب رییس‌جمهور جدید کشورشان امروز پای صندوق‌های رای دهی رفتند.
علی‌خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران در مراسم افتتاح روند رای دهی از شهروندان این کشور خواست تا برای نامزدانی که می دانند توانایی خدمت صادقانه به کشورشان را دارند رای دهند و در انتخابات شرکت کنند.
قرار  گزارش‎‌ها روند رای دهی در این کشور که ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شده است ساعت شش شام خاتمه می یابد اما گفته شده  که ممکن به دلیل حضور گسترده مردم پشت درب مراکز رای دهی ممکن،زمان این روند افزایش یابد.
تعداد افراد واجد شرایط رأی‌دهی در دوازدهمین دور انتخابات ایران 56 میلیون و 410 هزار و 234 تن اعلام شده است که از این میان 1 میلیون و 350 هزار و 294 تن آن برای نخستین‌بار در انتخابات شرکت می‌کنند.
به نقل از مقام‌های ایرانی، 63 هزار مرکز رأی‌گیری در این دورِ انتخابات در نظر گرفته شده است.
گفتنیست که مصطفی آقا میرسلیم، حسن روحانی، ابراهیم رییس الساداتی و همچنان مصطفی هاشمی‌طبا از نامزدهای این دور انتخابات برای احراز کرسی ریاست‌جمهوری ایران هستند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA