ads

رهبر مذهبی ایران از جنگ افغان‎ها در عراق و سوریه ستایش کرد

آیت‎الله علی خامنه‎ای، رهبر مذهبی ایران، از کشته شدن افغان‎های مربوط به قوم هزاره در جنگ عراق و سوریه قدردانی کرده است.

نویسنده: asir
29 حمل 1397
رهبر مذهبی ایران از جنگ افغان‎ها در عراق و سوریه ستایش کرد

آیت‎الله علی خامنه‎ای، رهبر مذهبی ایران، از کشته شدن افغان‎های مربوط به قوم هزاره در جنگ عراق و سوریه قدردانی کرده است.
براساس گزارش‎ها، هزاران افغان متعلق به قوم هزاره در جریان سال‎های گذشته از سوی دولت ایران برای جنگ به عراق و سوریه در قالب گروهی به نام “لشکر فاطمیون” فرستاده شده‎اند.
گزارش شده است که در این جنگ‎ها تاکنون حدود ۸۰۰ افغان هزاره کشته شده‎اند.
رسانه‎های ایرانی امروز چهارشنبه/ 29 حمل گزارش دادند که آیت‎الله علی خامنه‎ای، رهبر مذهبی این کشور، در شهر مشهد با بازماندگان کسانی دیدار کرده است که در جنگ عراق و سوریه کشته شده‎اند.
خامنه‎ای در این دیدار گفته است که او از افغان‎ها، به‎ویژه هزاره‎هایی که در سوریه و عراق می‎جنگند قدردانی می‎کند و از کار آن‎ها خرسند است.
موصوف گفته است: “شاگردان مدارس هزاره افغان با ما خیلی محبت می‎ورزند، من از سال‎های طولانی آن‎ها را می‎شناسم و با آن‎ها تعلقاتی دارم.”
رهبر مذهبی ایران افزوده است که این افغان‎های هزاره درعراق و سوریه از اماکن و زیارتگاه‎های مذهبی اهل تشیع دفاع می‎کنند و علیه گروه داعش می‎جنگند.
خامنه‎ای گفته است که او این جانفشانی‎های افغان‎ها را ارج می‎گذارد و نظیر چنین جانثاری‎ها را در اسلام به ندرت دیده است.
به گفته وی، افغان‎های هزاره که در سوریه می‎جنگند، مسوولیت مذهبی خود را ایفا می‎کنند، در جنگ شدید اشتراک می‎ورزند و در نهایت قربانی می‎دهند.
سال گذشته، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی، نیز در سفرش به ایران، از اشتراک افغان‎ها در جنگ سوریه و عراق ستایش کرده بود، که این کار او با واکنش منفی از سوی افکار عمومی در داخل افغانستان روبه‎رو شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA