ads

رد پیشنهاد ایران از سوی آژانس انرژی اتومی

پینشهاد جدید ایران در مورد برنامه های هستوی این کشور، از سوی سازمان انرژی اتومی رد شد. به دنبال دیدار وزیر امور خارجهء ایران با رئیس آژانس بین المللی انرژی اتومی در ویانا، این سازمان با صدور بیانی

نویسنده: The Killid Group
22 سرطان 1390
رد پیشنهاد ایران از سوی آژانس انرژی اتومی

پینشهاد جدید ایران در مورد برنامه های هستوی این کشور، از سوی سازمان انرژی اتومی رد شد.

به دنبال دیدار وزیر امور خارجهء ایران با رئیس آژانس بین المللی انرژی اتومی در ویانا، این سازمان با صدور بیانیهء اعلام کرد که دولت ایران به تعهدات هستوی خود عمل نمی کند.

بر اساس بیانیه، رئیس این آژانس به صالحی گفته است، همانطور که در گزارش ماه فبروری خود نیز اعلام کرده بود، بر این باور است که ایران به تعهدات اتومی بین المللی اش عمل نمی کند.

این در حالیست که وزیر خارجهء ایران، روز سه شنبه خود با “یوکیو آمانو” رئیس آژانس را ثمربخش و مثبت توصیف کرده و در عین حال گفته بود که طرفین باید  مکانیزم جدیدی را برای حل و فصل موضوع های مورد مناقشه تدوین کنند.

آژانس بین المللی انرژی اتومی اعلام کرده است که صالحی خواهان تکمیل اعلام شدن یک “برنامه کاری” شده است که ایران و این سازمان در ماه جون سال 2007 برای دریافت پاسخ از ایران درباره ابهامات در برنامه اتومی اش مطرح کرده بوده اند.

اما در بیانیهء این سازمان اعلام شده است که یوکیو آمانو به وزیر امور خارجهء ایران گفته است سازمان تحت رهبری وی، در موقعیتی قرار ندارد که این “برنامه کاری” را تکمیل شده اعلام کند.

در بیانیه علاوه شده که رئیس آژانس و وزیر خارجهء ایران، توافق کرده اند که به گفتگوهای خود ادامه دهند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA