ads

رد اتهام فساد از سوی وزیر مالیه

وزیر مالیه  افغانستان اتهام فساد علیه خود که از سوی کمیسیون مبارزه با فساد اداری مطرح شده را رد کرده و گفته است که حاضر است در زمینه جواب دهد. واکنش وزیر مالیه به این

نویسنده: The Killid Group
14 اسد 1391
رد اتهام فساد از سوی وزیر مالیه

وزیر مالیه  افغانستان اتهام فساد علیه خود که از سوی کمیسیون مبارزه با فساد اداری مطرح شده را رد کرده و گفته است که حاضر است در زمینه جواب دهد.

واکنش وزیر مالیه به این خبر بعد از آن نشان داده می شود که روز پنجشنبه هفته گذشته عزیزالله لودین، رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری گفته بود که برای رسیدگی به اتهام فساد در وزارت مالیه، باید وظیفه داکتر حضرت عمر زاخیل‌وال، وزیر مالیه به حال تعلیق درآید.

لودین همچنین گفته بود که سرازیر شدن یک میلیون دالر به حساب بانکی آقای زاخیلوال نیز قابل بررسی است.

اما وزیر مالیه روز جمعه به بی بی سی گفته است که این اتهامات ریشه در انگیزه های سیاسی دارد.

زاخیل وال گفته است.” فکر می‌کنم که کمپینی که علیه شخصیت من آغاز شده، انگیزه سیاسی دارد. در بعضی موارد موضوعات شخصی است.”

وی همچنین گفته است که او همیشه طرفدار حسابدهی است و طرفدار سوال‌های سخت در مورد کارکردها می باشد.

وی گفته است:” من همیشه طرفدار حسابدهی هستم و طرفدار سوال‌های سخت در مورد کارکردها هستم. چیزهایی که مطرح شده، در کوتاه مدت ناراحت کننده است، ولی چیزی نیست که نمایندگی از فساد در وزارت من کند.”

زاخیلوال در مورد ادعای انداخته شدن یک میلیون دالر به حسابش بانکی‌اش، گفته است که این پول ذخیره او نبوده بلکه در حساب او در گردش بوده و دوصد هزار آن را یک تاجر برای مصرف در مبارزات انتخاباتی حامد کرزی در سال ۱۳۸۸ به حساب او ریخته است.

وی همچنین در جواب به این سوال که آیا حاضر است به نهادهای قضایی، لوی سارنوالی و کمیسیون مبازره با فساد اداری اجازه دهد که در مورد دارایی‌اش تحقیق کنند، گفته است: “مطلقا اجازه می‌دهم، ولی به شرط این که مثل اداره آقای لودین یک ارگان تبلیغاتی علیه یک شخص برای مسایل شخصی نباشد.”

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA