ads

راه لاجورد از سوی رییس جمهوری کشور امروز افتتاح شد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور امروز طی سفرش به ولایت هرات راه ترانزیتی لاجورد را افتتاح نمود.

نویسنده: Abdul Malik Atash
22 قوس 1397
راه لاجورد از سوی رییس جمهوری کشور امروز افتتاح شد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور امروز طی سفرش به ولایت هرات راه ترانزیتی لاجورد را افتتاح نمود.
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور که در مراسم افتتاح پروژه راه لاجورد در ولایت هرات حضورداشت از افتتاح این راه ترانزیتی ابراز خرسندی نموده و افزود:” امروزه افغانستان به یک کشور صادراتی مبدل شده و تمامی موانعی که سد راه صادرات محصولات ما وجود داشت، برداشته شده است”.
به گفته رییس جمهوری کشور، افغانستان اکنون از حالت انزوا خارج شده و به سهولت می تواند محموله های تجارتی خود را به اروپا صادر نماید.
رییس جمهور همچنین می گوید که در آینده نزدیک به شمول انگور، زعفران و سنگ مرمر هرات، انار قندهار و دیگر میوه های افغانستان به بازار های جهانی خواهد رسید.
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور هم چنان خاطر نشان ساخت که راه لاجورد یکی از ابتکارهای منطقه‌ی است که افغانستان را از طریق ترکمنستان،‌ آذربایجان،‌ گرجستان و ترکیه به اروپا و جنوب آسیا وصل می کند.
پس از افتتاح راه لاجورد، نخستین محموله‌ی صادراتی کشور که شامل 83 تُن تار پخته، 26 تُن خسته، 23 تُن کشمش و 2.5 تُن کنجد است از ولایت هرات به اروپا صادر گردید.
راه ترانزیتی لاجورد افغانستان را از طریق بنادر (تورغندی و آقینه) با استفاده از مسیرهای ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان با گذشتن از ترکیه به آبهای آزاد اروپا وصل می سازد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA